שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אנחנו הולכים עם נתניהו, כנראה"
גפני מסתייג
היו"ר יהדות התורה הטרי הצהיר שהחרדים לא ישבו עם ישראל ביתנו, אך לא שלל ישיבה עם לפיד • הוא תקף בחריפות את ההסתה נגד הציבור החרדי ולבסוף פוצץ את הראיון
בנימין נתניהו ומשה גפני | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שבכנסת הבא יהפוך לראשונה ליו"ר יהדות התורה עם הצבתו בראש הרשימה, העניק ראיון ראשון ל'חדשות 12' והביע עמדה מפתיעה לגבי המשך התמיכה החרדית בנתניהו: "אנחנו כנראה הולכים עם נתניהו. אחרי תוצאות הבחירות נראה מה האפשרויות. אם לא יהיה שינוי דרמטי, אנחנו נמליץ גם עליו, כנראה. אני אומר את זה בהסתייגות כי נצטרך להביא נתונים לפני. יש שוני בפני גדולי התורה ממה שהיה".

גפני הכריז מבלי לחשוב פעמיים כי ישראל ביתנו לא תשב בשום ממשלה בה חברה מפלגתו: "ישראל ביתנו לא תיכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה. הוא אומר כל הזמן שהוא לא ישב איתנו, אנחנו לא נשב איתו". אך באופן מפתיע, גפני לא מיהר לפסול את לפיד: "נראה, אם המצע שלו ישתנה אז אנחנו נדבר על זה".

הוא שלל את האיבה השוררת בין הציבור החילוני לזה החרדי, ואמר כי "אין שנאה כלפי הציבור החרדי, הציבור החילוני אוהב את הציבור החרדי", אמר. עוד הוסיף: "הרוב המוחלט, המיינסטרים, עושים טקסים מצומצמים על פי ההנחיות" וביקר את התקשורת: "הוצאתם פוקוסים על מקומות שבהם הייתה הפרה".

כשנשאל על פתיחת מוסדות החינוך החרדים בזמן הסגר, הוא תקף בסערה: "אני לא רוצה לשמוע את הדבר הזה, האמת היא לא כזאת. האמת היא מה שאני שומע מהרבנים אצלנו, אני מקבל ופועל על פי זה". עוד הוסיף כי "הרב קניבסקי אמר כל הזמן לשמור על ההנחיות.

גפני יצא נגד ה"הסתה" שמתרחשת נגד הציבור החרדי: "ההנהגה לא נעלמה, אני לא מקבל את ההסתה הזאת שיש נגד הציבור החרדי, לא מקבל את זה, נמאס לכולנו". לבסוף, פוצץ גפני את הראיון לאחר שנשאל מדוע מפלגתו מתנהגת כאילו הייתה באופוזיציה בעוד שהיא נמצאת בקואליציה, וטען כי אין לו מה לענות יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים