שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » "אנחנו לא יכולים לקרוא את ההודעות שלכם"
מנכ"לית בפייסבוק
מנכ"לית פייסבוק ישראל פרסמה פוסט חריג שבו היא מנסה להפיג את החשש מתנאי השימוש החדשים, שהובילו לנהירה של עשרות מיליוני משתמשים בעולם לאפליקציות מתחרות
וואטסאפ ופייסבוק | צילום: Leonidas Santana, שאטרסטוק

מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני פרסמה הבוקר (חמישי) פוסט הבהרה שבו השיבה לשמועות ולטענות שהופנו כלפי הרשת החברתית בעקבות עדכון הפרטיות האחרון של וואטסאפ. כזכור, לפי אותה ההודעה שקיבלו המשתמשים, יש לאשר את העברת המידע לפייסבוק עד ה-8 בפברואר, כשמי שילחץ "לא כעת" ויתעלם, לא יוכל להשתמש יותר באפליקציה.

"שואלים אותי הרבה שאלות על העדכון האחרון של מדיניות הפרטיות בוואטסאפ סביב שיתוף המידע בין וואטסאפ לפייסבוק ואני שומעת כבר תיאוריות קונספירציה שכל קשר בינן לבין המציאות הוא מקרי בהחלט – אז בואו ננסה לעשות סדר", כתבה.

"נתחיל בכך שעדכון המדיניות הזה לא משפיע בשום דרך על העובדה שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים בוואטסאפ הן פרטיות לחלוטין ומוצפנות מקצה לקצה. העדכון האחרון מתייחס רק לשינויים בנוגע לאופן שבו עסקים יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי ליצור קשר עם לקוחות".

לדבריה, "גם לוואטסאפ וגם לפייסבוק אין יכולת לראות את ההודעות הפרטיות שאנשים שולחים וגם לא לשמוע את השיחות שהם מנהלים. אנחנו לא יכולים לקרוא הודעות או לשמוע שיחות בין חברים, בני משפחה ושותפים לעבודה. כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ הוא פרטי, ונשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה – זה לא השתנה וזה לא הולך להשתנות".

בהסבר שפרסמו וואטסאפ לצעד החדש נכתב כי "איננו שומרים רשומות של מי שמקבל מכם הודעות או של האנשים שמדברים אתכם: בעוד מפעילים וספקים סלולריים מאחסנים בדרך כלל מידע זה, אנו מאמינים ששמירת רשומות אלה של שני מיליארד משתמשים תסכן הן את הפרטיות והן את האבטחה ולכן איננו עושים זאת".

"אין לנו או לפייסבוק אפשרות לראות את המיקום ששיתפתם: כאשר אתם משתפים מיקום עם אדם אחר ב-WhatsApp, המיקום שלכם מוגן באמצעות הצפנה מקצה לקצה. כלומר, איש אינו יכול לראות את המיקום שלכם חוץ מהאנשים שאיתם שיתפתם אותו,.

"איננו משתפים את אנשי הקשר שלכם עם פייסבוק: כאשר אתם מעניקים לנו הרשאה, אנו מקבלים גישה רק למספרי הטלפון מספר הטלפונים שלכם כדי להפוך את השיחה והקבלה של ההודעות למהירות ואמינות יותר, ואיננו משתפים את רשימות אנשי הקשר שלכם עם האפליקציות האחרות שפייסבוק מציעה".

"הקבוצות נשארות פרטיות: אנו משתמשים בהשתתפות בקבוצות לשליחת הודעות ולהגנה על השירות שלנו מפני הודעות ספאם ושימוש לרעה. איננו משתפים נתונים אלה עם פייסבוק למטרות פרסום. נדגיש שוב ".שהצ'אטים הפרטיים האלה מוצפנים מקצה לקצה ולכן אין לנו אפשרות לראות את תוכנם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים