שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "עדיף מעט אי נוחות מאשר סכנה לחייכם"
הישראלים באוקראינה
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה למתיחות הגוברת בין רוסיה לאוקראינה וקרא לאלפי הישראלים הנמצאים באוקראינה לחזור לישראל "בואו הביתה"
רה"מ החליפי נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה למתיחות הגוברת בין רוסיה לאוקראינה וקרא לאלפי הישראלים הנמצאים באוקראינה לחזור לישראל "בואו הביתה".

"אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית. אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני לא מתיימר לעסוק בפרשנות. מה שרלוונטי אלינו הוא לוודא שהישראלים שנמצאים באוקראינה חוזרים הביתה. משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה. על פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 ישראלים יצאו מאוקראינה, אבל יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות".

"לכן, אני פונה מכאן לאזרחי ישראל שעדיין נמצאים באוקראינה: זה לא הזמן ל"יהיה בסדר". עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחייכם מאוחר יותר. בואו הביתה".

לגבי שיחות וינה אמר רה"מ כי "השיחות בין איראן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד. יתכן שנראה הסכם בתוך זמן קצר. ההסכם החדש המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם".

"ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תכנית הגרעין האיראנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025. מאז החתימה המקורית קרו שני דברים: האיראנים התקדמו מאוד בבניית יכולת ההעשרה, והזמן חלף".

"אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, הרי שאנחנו מדברים על הסכם שקונה בסך הכל שנתיים וחצי, ואחריהן איראן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות ללא הגבלות. ׳איצטדיונים׳ של צנטריפוגות, על פי ההסכם. בתמורה האיראנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות, כלומר – המון כסף".

"הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באיזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באיזור – כמו שראינו לאחרונה – והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באיזור. אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי, בכל המימדים, כדי שנדע לשמור ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו".

"ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בעולם מבין המדינות המפותחות. בזכות המדיניות שלנו, של ישראל פתוחה, של רפורמות והורדת רגולציה – אנחנו מגיעים לצמיחה של 8%, וזה יחד עם שני גלי קורונה. בלי סגרים, בלי מגבלות רוחב, בלי פיטורים המוניים ובלי סגירות עסקים".

"ועכשיו, כשהחיים חוזרים למסלולם, זה הזמן לחבר בין שתי נקודות: אנחנו, הממשלה, צריכים למתוח קו בין הנתונים המצוינים של הכלכלה הישראלית לבין המחיר של מנת פלאפל או אוזני המן. לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים, כל כך קשה לאזרחי ישראל לסגור את החודש".

"צריך להקל על יוקר המחיה של אזרחי ישראל. זאת משימה גדולה שמוטלת על כל שרי הממשלה הזאת, כל שר בגזרתו, ולמרות כל הקשיים, למרות עליית מחירי השינוע וחומרי הגלם – אנחנו חייבים לבלום את זה ויש לנו הכלים לעמוד בזה. יחד עם שר האוצר ושאר שרי הממשלה, אנחנו מטפלים גם בזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים