שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אנטישמיות מזוקקת – לעולם לא ניכנע"
זעם על ההחלטה
גנץ: "החלטה חמורה, חסרת סמכות, שנועדה להוות כלי שרת בידי חורשי רעתה של מדינת ישראל". בכיר ישראלי: "נערכים לספק הגנה לכל אזרח אם ירדפו אותו משפטית"
בנימין נתניהו | צילום: תקשורת רה"מ

בכיר ישראלי הגיב להחלטה המקוממת של בית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל ומסר כי "אנחנו נערכים לספק הגנה מלאה לכל אזרח ישראלי במקרה שבו תיפתח חקירה נגד אישים ישראלים, אם בית הדין ירדוף אותו רדיפה משפטית". הגורם הדגיש כי "בשלב זה טרם נפתחה חקירה וכי החלטת השופטים קובעת כי יש סמכות שיפוט טריטוריאלית בתיק המדובר – ולא נשקף סיכון לאף אזרח ישראלי באופן מיידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בצאת השבת כי "כשבית הדין הבינ"ל בהאג חוקר את ישראל על פשעי מלחמה שקריים לגמרי, זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, כעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי".

"ראשית, הוא טוען באופן שערורייתי, שכשיהודים חיים במולדתם, בשילה, חברון, בית אל, אפילו בירתנו ירושלים – זהו פשע מלחמה. שנית, הוא טוען שכשחיילינו הגיבורים, מגינים עלינו נגד טרוריסטים שבאים לרצוח את ילדינו, לשגר טילים על ערינו – גם הם מבצעים פשע מלחמה".

"כמובן שבית הדין המגמתי הזה, שמטיח את ההאשמות ההזויות האלה נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששמה ישראל – הוא מסרב לחקור את פשעי המלחמה האמיתיים שמבצעות דיקטטורות אכזריות כמו איראן וסוריה כמעט מדי יום. זוועות מחרידות – הוא לא חוקר בכלל".

"כראש ממשלת ישראל, אני מבטיח לכם, נעמוד מאוחדים, נגן על חיילינו שמגינים עלינו, נגן על מולדתנו בכל הכוח. אי הצדק המשווע הזה זועק לשמיים, לעולם לא ניכנע לו", דברי נתניהו.

על רקע החלטת שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי, שלח הערב שר הביטחון בני גנץ איגרת מיוחדת לרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון ולצמרת הביטחונית בישראל לצורך העברת מסר ברור לכלל הגורמים במערכת הביטחון.

במכתב מציין גנץ, כי: "החלטת שופטי בית הדין בהאג היא החלטה חמורה שאין לה כל יסוד במשפט הבינלאומי. ההליך במסגרת בית הדין הפלילי מתנהל בחוסר סמכות והוא מופרך ונועד להוות כלי שרת בידי חורשי רעתה של מדינת ישראל, ואלו המבקשים לפגוע בה על ידי ניצול פוליטי של גופים בינלאומיים".

עוד כותב גנץ: "בית הדין לא נועד לרפות את ידיהן של מדינות דמוקרטיות במאבקן בטרור ובמאמציהן להגן על אזרחיהן. מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם אתגרים ביטחוניים קשים ומורכבים, ואלו ימשיכו ללוות אותה. צה"ל ואנשיו, ומערכת הביטחון כולה, ימשיכו להגן על המדינה ואזרחיה, במסירות ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכיה של מדינת ישראל, על ערכי צה"ל, ותוך הקפדה על כללי הדין הבינלאומי. למדינת ישראל מערכות משפט איכותיות, מקצועיות ועצמאיות, הכוללות מנגנוני בדיקה, חקירה ושיפוט מקצועיים ואפקטיביים, העושים את עבודתם נאמנה".

גנץ מסכם וכותב: "מדינת ישראל ערוכה לכל השלכה אפשרית הנובעת מההחלטה השגויה, הפוליטית והמוטה. מערכת הביטחון, יחד עם שאר הגופים במדינת ישראל, יפעלו בנחישות בכדי למנוע פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, ואנשי מערכת הביטחון כולה. זוהי תקופה מורכבת ומרובת אתגרים ביטחוניים ואחרים. יש לי אמון מלא, כי מערכת הביטחון תמשיך לעמוד כחומה בצורה כנגד איומים מקרוב ומרחוק. אני מחזק את ידיכם ומבקש כי תעבירו מסר זה לאנשיכם".

שר החוץ גבי אשכנזי על החלטת בית הדין הפלילי הבינ"ל: "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי מהיום מעוותת את הדין הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי שרת פוליטי בידי התעמולה האנטי-ישראלית. לבית הדין הפלילי הבינלאומי אין סמכות לדון בתיק הפלסטיני. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה בעלת מערכת משפט עצמאית ואפקטיבית, הזוכה להערכה עמוקה ברחבי העולם".

"החלטת השופטים מעניקה פרס לטרור הפלסטיני ולסרבנות הרש"פ לשוב למו"מ ישיר עם ישראל, ותורמת, הלכה למעשה, לקיטוב בין הצדדים. אנחנו קוראים למדינות אשר רואות חשיבות במערכת המשפט הבינלאומית ומתנגדות לניצולה הפוליטי, לכבד את זכותן הריבונית של מדינות לבחור לא להסכים לסמכות בית הדין. מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה", דברי אשכנזי.

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן מגנה את ההחלטה שקיבל בית הדין הפלילי הבינלאומי: "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי היא חרפה וישראל דוחה אותה על הסף. ההחלטה היא החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות, ולא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה".

"ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט עצמאית, ולבית הדין הפלילי הבינלאומי אין שום סמכות לדון בנושאים האלה והעיסוק שלו רק פוגע ביכולת של ישראל ושל מדינות דמוקרטיות להילחם בטרור ולהגן על אזרחיהם. במקום לחקור פשעי מלחמה אמיתיים כפי שנקבע במנדט המקורי של בית הדין, בית הדין בעצם נותן פרס לטרור ולסרבנות הפלסטינאית", דברי ארדן.

שר האוצר ישראל כץ: "‏החלטת בית הדין הבינ״ל בהאג לאשר פתיחת חקירה נגד ישראל היא ניסיון בוטה לשלול מישראל את זכותה להגנה עצמית מול טרור האיסלם הקיצוני הניתמך ומגובה ע״י אירן. מפגן הצביעות והאנטישמיות לא ירתיע אותנו ונמשיך להגן על מדינת ישראל מול כל איום".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר בטוויטר: "החלטת בית הדין בהאג היא החלטה אומללה אך צפויה. נתניהו כשל. הוא החליט להבליג בזמן אמת על מאמצי הרשות הפלסטינית לקבל מעמד בבית הדין והעדיף לעצום עינים כשהרשות הגישה את התביעה כנגד ישראל על פשעי מלחמה במקום לנקוט בסנקציות משתקות שעמדו על הפרק. אכנס דיון דחוף של ועדת החוץ והבטחון ונדרוש תשובות מיידיות באשר לדרכי הפעולה שבכוונת ישראל לנקוט".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: "בית הדין בהאג הוכיח אתמול— שוב — שהוא בית היוצר של האנטישמיות המודרנית. למרות שהטיעונים מתחבאים מאחורי "הומאניות" ו"זכויות אדם", מאחוריהם עומדת רק אנטישמיות מזוקקת והתנכלות לעם היהודי. בית הדין בהאג לא עושה צדק, הוא תומך בפוליטיקה ובאנטישמיות מודרנית, ונתייחס אליו ככזה. כשר הביטחון דאגתי לכך שאף חייל ואף מפקד בצה"ל לא יירתעו מלהגן על חיי עמם ומשפחתם בגלל הצביעות והשנאה בהאג, וכך נמשיך. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו להילחם בטרור כאילו אין האג ולהילחם בהאג כאילו אין טרור".

שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד על החלטת בית הדין בהאג: ״החלטת בין הדין בהאג היא החלטה פוליטית, לא משפטית. ישראל תדע להתמודד גם עם זה אבל צריך להבין, נתניהו נכשל כשאיפשר לפני מספר שנים לרשות הפלסטינית לפנות לבין הדין ולתבוע את ישראל. אז היה צריך להפעיל מנופים כלכליים, ביטחוניים ומדיניים כדי למנוע זאת, והדבר לא נעשה. בית הדין בהאג הוא גוף פוליטי שנטפל לדמוקרטיות מתקדמות ומנסה להחלישן במקום לטפל בדיקטטורות בהן באמת נעשים פשעים נגד האנושות. גם את הקרב הזה ישראל יכולה לנצח. נדרשת מנהיגות חדשה".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ': "החלטת בית הדין הפלילי בהאג אומללה, נגועה באנטישמיות ומהווה פרס לטרוריסטים ושונאי ישראל ברחבי העולם. לוחמי צה"ל עושים לילות כימים כדי להגן על העם היהודי במדינתו היחידה ולמוסר הלחימה שלהם אין אח ורע. מולם ניצבים מחבלים מוגי לב שמתחבאים מאחורי אזרחים. אין בית דין בעולם שמסוגל לערער על הקשר הנצחי של עם ישראל לארץ ישראל. התוצאה היחידה של החלטת בית הדין תהיה אובדן הלגיטימיות שלו בעולם כולו".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג: "בשבת שבה יהודים בכל העולם קראו על מתן תורה, שהיא הבסיס לזכותנו על ארץ ישראל, קיבלו שונאי ישראל החלטה אנטישמית שמבקשת לנתק את הקשר הזה וממשיכה את התנגדותם ההיסטורית להתיישבות היהודית בארץ ישראל. יהודים התיישבו ומתיישבים ביהודה ושומרון מזה אלפי שנים וכך זה יימשך בעזרת השם על אפם וחמתם של שונאי ישראל עוד הרבה שנים אחרי שבית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה יעלם לתהום הנשיה של ההיסטוריה העולמית".

ח"כ ניר ברקת: "ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג כנגד ישראל מופרכת מיסודה. ישראל היא המדינה הדמוקרטית והנאורה היחידה באזור. היא תמשיך להגן על עצמה בכל דרך אפשרית ולא תאפשר למחבלים או לטרור משפטי לנצח".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "‏בזמן שהעולם כולו מתמודד עם משבר הקורונה, בית הדין הפלילי בהאג בחר לצאת למערכה משלו שמטרתה לנסות ולפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. מדובר בהחלטה הזויה ושערורייתית".

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, יו״ר תל"ם, בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "החלטת בית הדין בהאג היא פרס לטרור ולסרבנות הפלסטינית. ממשלת ישראל צריכה לפעול במהרה לתקן את הנזק, תוך תאום עם המימשל האמריקני, וגיוס תמיכת המדינות החרדות לסדר העולמי".

ח"כ מיכל קוטלר-וונש, מתאמת פעילות הכנסת בסוגיית בית הדין הבינ"ל בהאג: "‏החלטתו של בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג בערב שישי, כשישראלים ויהודים ברחבי העולם ציינו את השבת, מתעלמת מחוות הדעת של מומחי דין בינ"ל מרחבי העולם, כולל 7 ממשלות שהגישו חוות דעת בנושא ישירות לבית הדין".

‏"ברור כי חקירת בית הדין תשמש אינטרסים פוליטיים חד-צדדיים, ולא את זכויות האדם. חיוני שחברי פרלמנטים מרחבי העולם וכל נאמני זכויות האדם והדין הבינ"ל יגנו את החלטה זו, השומטת את הקרקע תחת מנדט בית הדין לשמור, לקדם ולהגן על זכויות האדם".

"כמתאמת הכנסת בסוגיית בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אני קוראת לכל עמיתינו ובנות בריתנו, ולנאמני הדין הבינ״ל וזכויות האדם מרחבי העולם, לגנות את ניסיון מביש זה".

מנגד, ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת מסר: "ישראל אשמה בטיהור אתני, בהרג חפים מפשע, בהטלת מצור ובשלטון צבאי על העם הפלסטיני. טוב שתיחקר על כך ותעמוד לדין בביה"ד בהאג, לצד המשך מאבקנו – יהודים וערבים – כאן בישראל. חובה לפעול לסיום הכיבוש מתוך חתירה אמיתית לצדק ולשלום אמת – זהו האינטרס האמיתי של כל בני המקום, ומעבר".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן: "החלטה תקדימית וצעד אמיץ של בית הדין הפלילי בהאג. את זוועות הכיבוש אי אפשר להסתיר או לטייח. ממשלות ישראל צריכות לתת את הדין על פשעיהן לאורך השנים, והם הרבה מעבר לפשעים שנעשו במתקפה על עזה או הרחבת מפעל ההתנחלויות. אומנם הדרך להפסיק את העוול והדיכוי הכרוכים בכיבוש היא לסיים אותו – אבל חקירה בינלאומית היא מתבקשת, ויפה שעה אחת קודם".

היועצת המשפטית של מכון המחקר NGO Monitor ומי שמובילה את פעילות המכון בהאג, מסרה: ״החלטת בית הדין בהאג אינה מפתיעה. התובעת שמה את ישראל למטרה כבר מספר שנים ועבדה בשיתוף פעולה עם ארגונים הקשורים לחזית העממית לשחרור פלסטין, זאת על מנת לנסח טענות מזויפות כלפי בכירים ישראלים".

"מכון המחקר NGO Monitor, יחד עם ארגונים נוספים, הגישו לבית הדין בהאג כידידי בית המשפט מסמך המפרט מדוע אין לבית הדין סמכות להמשיך בחקירה נגד ישראל. מספר מחקרים שערכנו בשנה האחרונה הראו כי התובעת שיתפה פעולה עם ארגונים במימון אירופי הקשורים לחזית העממית לשחרור פלסטין, קיבלה את חוות הדעת שהוגשו על ידי ארגונים הפעילים בקמפיין החרם נגד ישראל, והתעלמה לחלוטין מהחוק הבינלאומי והסכמי אוסלו. הטיעונים בחקירתה כללו חריגה מתחום שיפוטו של בית הדין, מחיקה ושינוי של ממצאים היסטוריים, התעלמות מהטרור הפלסטיני והתבססות על מקורות מוטים ולא אמינים".

הרצברג הוסיפה כי ״האיבה כלפי ישראל היא חזקה יותר מהיכולת של בית המשפט לשמור על אמינותו. ממשלות אירופה, המממנות את הארגונים שהובילו את התביעה, חולקות גם הן באחריות לפארודיה המשפטית הזאת״.

תנועת הביטחוניסטים בטויטר: "‏החלטת בית הדין בהאג לחקור "פשעים" של ישראל, מוכיחה שוב שמדובר בבית דין שלא האמת היא זו שנמצאת בראש מעייניו אלא נתינת רוח גבית לרשות הפלסטינית וארגוני הטרור. ההחלטה מסכנת את קציניה ולוחמיה של מדינת ישראל ומחלישה את היכולת של כל המדינות הדמוקרטיות בעולם להילחם נגד טרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים