שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אנייה ביוון נחקרת – עוד כתם בדרך לישראל
זיהום הנפט
המשרד להגנת הסביבה הודיע כי אנשיו מבצעים חקירה ביוון של אנייה החשודה באסון האקולוגי בחופי ישראל. בנוסף, אותר כתם שפך נפט חדש הים התיכון
נחיתות זפת חדשות בשמורת טבע חוף גלים עתלית צפון | צילום: יגאל בן ארי רשות הטבע והגנים

עבודת מודלים שביצע המשרד להגנת הסביבה על בסיס מיפוי לווייני, בשילוב טיסה של כלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם) של חיל האוויר שבוצעה היום, מראים על סימנים לכתם אפשרי בים מול חופי ישראל במרחק של כ-150-130 קילומטר מערבית לישראל – הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל ומחוץ למים הכלכליים של ישראל. במקביל, הודיע המשרד כי במסגרת החקירה לאיתור הגורם המזהם, נשלח צוות חוקרים ישראלים ליוון, על-מנת לבצע ביקורת על אונייה חשודה. החוקרים נמצאים שם כעת ומבצעים את הביקורת.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "במסגרת החקירה המאומצת שמנהל המשרד להגנת הסביבה לאיתור הגורם המזהם באירוע הזפת שפגע בחופי ישראל, נשלח צוות חוקרים בהובלת המשרד להגנת הסביבה ליוון, על-מנת לבצע ביקורת על אוניה חשודה. החוקרים נמצאים שם כעת ומבצעים את הביקורת. הבדיקה נמשכת".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה: "אנחנו פועלים בכל הזירות – כולל בזירה הבינלאומית, במסגרת החקירה למציאת האונייה המזהמת. נגיע לאן שצריך ונשתמש בכל האמצעים עד שנשיג את המטרה ונאתר את העבריין הסביבתי שאחראי לזיהום. מגיע לכולנו לדעת מי גרם לפגיעה בבעלי החיים ובחופי ישראל, ועלינו יהיה למצות עמו את הדין".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר עוד כי "עבודת מודלים שביצע המשרד להגנת הסביבה על בסיס מיפוי לווייני, בשילוב טיסה של כלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם) של חיל האוויר שבוצעה היום, מראים על סימנים לכתם אפשרי בים מול חופי ישראל במרחק של כ-130-150 קילומטר מערבית לישראל – הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל ומחוץ למים הכלכליים".

"לפי הבדיקה הראשונית שהושלמה היום (שבת), וכוללת מודלים שביצע המשרד יחד עם המכון לחקר ימים ואגמים, הכתם לא צפוי להגיע לחופי ישראל לפחות עד טווח התחזית הנראית לעין (1 במארס). כמו-כן, לא התקבלה כל התראה מאף גורם בין-לאומי על הימצאות הכתם והמשרד דיווח ל-REMPEC שבמלטה (מרכז התיאום הים-תיכוני לטיפול בזיהום ים בשמן) על הממצאים עד כה".

"המשרד להגנת הסביבה פועל בכל האמצעים האפשריים, על-מנת לשלול או לאשש את טיבו של הכתם ואת אפשרות הגעתו לישראל – בסיוע משרד הביטחון וצה"ל, המכון לחקר ימים ואגמים וגופים נוספים, כולל הסיוע מחיל האוויר, שהגיע היום באמצעות כטמ״ם (כלי טיס מאויש מרחוק) אל הכתם החשוד".

"היום בצהריים התקיימה הערכת מצב בראשות מנכ"ל המשרד, דוד יהלומי, עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים, שבה דווח כי לפי מודל שביצע המשרד להגנת הסביבה יחד עם המכון לחקר ימים ואגמים, הכתם לא צפוי להגיע לחופי ישראל לפחות עד טווח התחזית הנראית לעין (1 במארס). הכתם נע דרומה, וחלקו הקטן מזרחה, ואנו ממשיכים לעקוב".

"עוד דווח בהערכת המצב, כי נכון לשעה זו אין כל ודאות שמדובר בכתם שמן או נפט, והנושא ייבדק לעומק. אם יימצא שיש אכן חשד סביר להימצאות שפך נפט המאיים על חופי ישראל, המשרד יפעל בהתאם לתוכנית הלאומית לתגובה לזיהום ים בשמן", לשון הודעת המשרד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים