שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אני דואג לזה שמחסני החיסונים יהיו מלאים"
רה"מ בנט
שר העבודה והרווחה, מאיר כהן: "לאורך כל המגפה ראינו שבתי האבות והדיור המוגן הם הפגיעים ביותר. הידקנו את ההנחיות והפיקוח של משרד הרווחה במוסדות אלה"
בנט, מאיר כהן ויולי גת | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (שלישי), בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים, ביחד עם שר העבודה והרווחה, מאיר כהן, והשרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, בירושלים. ראש הממשלה והשרים קיבלו סקירה אודות פעילותה של תכנית "מגן אבות", אשר פועלת ביותר מ-1,200 מוסדות שונים ברחבי הארץ. כמו כן, שמעו על הצרכים השונים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל בהתמודדות עם המגיפה.

במהלך הביקור העניק ראש הממשלה תעודת הוקרה למנהל "מגן אבות", פרופ' נמרוד מימון, לאור פעילותו החשובה בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת במדינת ישראל, ואמר: "פרויקט מגן אבות נותן הגנה לאנשים הפגיעים ביותר במדינת ישראל. אין עוד פרויקט כזה בעולם. אני מדבר עם ראשי ממשלות, מנהיגים – אין עוד מדינה שמגנה על הפגיעים ביותר שלה בצורה כזאת וזו גאווה גדולה לכל אזרחי ישראל. מגיעה לכם הצדעה גדולה. אתם מקיימים בכל יום את הפסוק: "אל תשליכני לעת זקנה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת במהלך הביקור: "תודה רבה לשר העבודה והרווחה, מאיר כהן, ולשרה לשיוויון חברתי, מירב כהן. אתם שומרים על 120,000 האנשים הפגיעים ביותר בישראל. אני רוצה לומר פה לאזרחי ישראל: אנחנו שמנו לעצמנו יעד לשמור על הכלכלה ועל החברה פתוחות ככל האפשר".

"כמה שניתן להימנע מסגרים ומ׳אקורדיונים׳ של סגירה-פתיחה שמקשים על אזרחי ישראל. הניהוג הוא הדוק וגמיש. הדוק במובן של עבודה יומיומית, אבל גמיש כמה שיותר. אנחנו מסתכלים על הנתונים, גם על המאושפזים, המונשמים והאקמו. מאומתים הם לא חזון הכל. לפי זה אנחנו מנהגים את הספינה הלאומית".

"אני דואג לזה שמחסני החיסונים שלנו יהיו מלאים. הציבור צריך לצאת להתחסן וככה להגן לא רק על עצמו אלא גם על סבא וסבתא. אני פונה מכאן לצעירים והצעירות בישראל: כשאתם מתחסנים – אתם מגנים על כל עם ישראל. יש לנו קהל גדול של אנשים שהם לא אנטי, אלא פשוט לא הגיעו לזה. אני פונה לכל הצעירות והצעירים מעל גיל 12 כדי להגן על סבא ועל סבתא. אין לי ספק שצריך לעשות את זה כדי להגן על הפגיעים ולשמור על הכלכלה".

שר העבודה והרווחה, מאיר כהן: "לאורך כל המגפה ראינו שבתי האבות והדיור המוגן הם הפגיעים ביותר. הידקנו את ההנחיות והפיקוח של משרד הרווחה במוסדות אלה. חייבים ללמוד מהעבר ולשמור ככל שניתן על בריאות ההורים של כולנו. יחד עם זאת, יש להפנים שחלק מבריאותם תלויה בצורך שלהם לפגוש את קרוביהם – זה האיזון שעליו אנחנו צריכים להקפיד".

השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן: "בניגוד לעבר, תודות לתכנית "מגן אבות ואמהות שהפעלנו, וכמובן לחיסונים, קצב ההדבקה הרבה יותר איטי וניתן לעצור את שרשרת ההדבקה בצורה הרבה יותר אפקטיבית. אבקש להודות לפרופ' נמרוד מימון, שמנהל את מערך "מגן אבות ואמהות", למנהלי המוסדות שנלחמים בשטח כדי לשמור על חיי הדיירים ולראש הממשלה ששם את הנושא החשוב הזה בראש סדר העדיפויות הלאומי".

יו"ר איגוד בתי האבות והדיור המוגן, יולי גת: "אני רואה חשיבות רבה במתן עצמאות ובלעדיות למינהלת מגן אבות ואמהות במתן הנחיות ושירות לבתי האבות, לאחר שבהתפרצויות הקודמות הוכיחה המינהלת בראשות פרופ' נמרוד מימון את יכולתה להיות כתובת אחת משמעותית שמסנכרנת ומטפלת בכל הצרכים. חובתנו לוודא את המשך השגרה המבורכת של השבועות האחרונים, בהם בשונה מהציבור הכללי, נשמר רף הידבקויות נמוך במסגרות השונות לזקנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים