שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה"
גנץ בעקיצה לנתניהו
בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה לדון ברפורמת 'נפש אחת' למען פצועי צה"ל אמר גנץ: "הרפורמה מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ושלא פסקו להילחם"
בני גנץ עם ארגון נכי צה"ל
גנץ בנאום |
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה לדון ברפורמת 'נפש אחת' למען פצועי צה"ל. "אני גאה שהנושא הזה מובא לממשלה ואני מבקש להודות לרה"מ על הגיבוי, לשר האוצר על שיתוף הפעולה, לשר מיכאל ביטון שעבד קשה מאוד בנושא זמן רב, למנכ"ל המשרד, לראש האגף המכהן, לארגון נכי צה"ל ולכל השותפים לעשייה".

רפורמת 'נפש אחת' היא יותר מאשר לסייע לאגף השיקום, רפורמת 'נפש אחת' משמשת חוב מוסרי. יש לרפורמה משמעויות תקציביות, אבל היא מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ושלא פסקו להילחם. אלו שגוררים איתם פציעה פיסית או פציעה שקופה. אנחנו נמצאים היום בהחלטת הממשלה אקרא לזה ב'סוף ההתחלה'. במהלך החודשים הקרובים באמצעות צעדי חקיקה נצטרך להביא צעדים משלימים, כפי שנציג לכם אותם פה במסגרת הרפורמה, ובשלושת החודשים הקרובים אנחנו נחזור עם כל הדברים שאנחנו רוצים לעשות במסגרת הרפורמה הזאת".

"הדבר הזה בעיני מאוד חשוב, אולי יש דבר אחד חשוב מכל – זה ההכרה בלוחמינו שהם לא יצטרכו להוכיח דבר וחצי דבר. לא משנה לי שלוחם גולני או חייל אחר נכנס לקרב, לא משנה לי איזה תקדימים היו לו בבית לפני כן. ברגע שהוא נכנס לתוך הקרב הזה הוא ייצג את מדינת ישראל, ואם הוא נפצע בו, זו נקודת האפס שממנה מתחילים להסתכל על הדברים – גם פיזית, וגם נפשית, ואנחנו נקפיד שכך יהיה ונתאים את כל המדיניות לעניין הזה. כאמור אנחנו נשלים את הרפורמה הזאת בצורה מלאה במהלך השלושה חודשים.
אני חוזר ומבקש יחד אתכם להתפלל לשלומו של איציק סעידיאן".

גנץ התייחס בנאום על נושא יום ירושלים: "אנחנו חוגגים היום את יום ירושלים, עיר שאליה התפללנו במשך אלפי שנים ואנחנו ממשיכים להתפלל. אנחנו זכינו לחיות במדינת ישראל הריבונית, ואנחנו שמחים שכך. ירושלים מהווה את לב ליבה של מדינת ישראל. כולנו יודעים לומר שבמלחמת העצמאות, כשהיו ויכוחים איפה צריך להשקיע את המאמצים והייתה התנגדות להשקיע כוחות בירושלים, בן גוריון התעקש על פריצת הדרך לירושלים ועל הגנת. העובדה שאנחנו מסוגלים לציין פה את יום ירושלים בנוכחות ממשלת ישראל, בנוכחות ראש העיר של ירושלים, אינה מובנת מאליה".

בנוגע למצב הביטחוני אמר: "אנחנו מעבירים מפה מסר שלקוח מתוך מגילת העצמאות שנכתבה ברגעים הקשים ביותר של חוסר ודאות – מדינת ישראל תאפשר את חופש הפולחן לכל בני הדתות בכל המקומות. זאת המחויבות גם הבסיסית, המוסרית שלנו, וגם כמובן האינטרס המדיני והביטחוני שלנו. לצערי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים התססה הולכת וגוברת של גורמים קיצוניים שמתדלקת את האלימות. אנחנו נמצאים בתקופה רגישה עם צבר ימי איזכור".

"לאור זאת, אנחנו פועלים במשרד המשפטים ביחד עם גורמי ביטחון עם הרשתות החברתיות בכדי להסיר פוסטים שמסיתים לאלימות. לצערי, אני יכול להגיד לכם שחלק מהרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, לא משתפות מספיק פעולה בכל מה שקשור להורדת טקסטים מסיתים מהרשתות. אני מקווה שנזכה לשיתוף פעולה יותר רחב על מנת לצנן את המתחים שקיימים ממילא בתקופה הזאת".

בסיום דבריו אמר גנץ: "ישיבת הממשלה הראשונה שקיימנו הייתה ביום ירושלים הקודם – חלפה שנה, ואני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה בה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון שלצערי לא חסרים בקרבנו. ירושלים, כשם שהיא מאוחדת כבירה, צריכה לאחד אותנו בסופו של דבר כעם ואני מקווה שנוכל להגיע למצבים האלו בהקדם האפשרי."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים