שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » "אני שונא ויז'ניצים, כמו שהם שונאים אותי"
שנאת חרדים בעפולה
גבר חילוני שהתקרב לקבוצת חרדים ששהתה בגן משחקים בעפולה, תקף אותם מילולית בקריאות נאצה מצמררות • ראש העיר הגיש תלונה למשטרה • האזינו להקלטה
בניין עיריית עפולה | צילום: ויקיפדיה

אחרי ערד וטבריה, אש ההסתה מגיע גם לעיר המעורבת עפולה. תיעוד מהעיר הצפונית, בה קיימת קהילה של חסידות ויזניץ, זעזע הערב את הרשת, לאחר שתושב המקום תקף מילולית את תושבי העיר הנמנים על הקהילה.

אימהות שבילו הערב על ילדיהם בגינת משחקים הסמוכה לביתם, נתקלו בתושב חילוני שהתקרב לילדים הקטנים ששיחקו להנאתם והחל להתקיף אותם מילולית.

האימהות שהופתעו למראה הגבר הזר שמשוחח עם הילדים והתקרבו אליו, הופתעו גם הם לקבל שלל ביטויים קשים נגד החרדים שלא היו מביישים את המיטב שבשונאי היהדות החרדית. "כולכם מפיצי מחלות, אנחנו לא רוצים כאן חרדים בעפולה, מפיצי המגפה", ועוד שלל ביטויים.

משראה אותו אדם כי הוא מתועד באמצעות הטלפון הנייד של אחד הנוכחים, הוא צעק לעברו: "אתה יכול לצלם, הנה, אני שונא ויז'ניצים, שיישרפו כולם אמן. כמו שהם שונאים אותי. אתה יכול להגיד להם שאני שונא אותם".

אותו אדם לא נרגע ומשראה את ההתקהלות סביבו המשיך לשחרר את חרצובות לשונו: "ויז'ניץ זה גטו של נאצים שונאי יהודים, כבר פנינו לראש העיר שיהיה פה רצח של ויז'ניץ. אני מודה, ואתה יכול לקפוץ עד מחרתיים".

בעיריית עפולה, המהווה סמל לדו קיום בין המגזרים, הביעו זעזוע מהמקרה וראש העיר מיהר למקום כשהוא מביע שאט נפש מהדברים אליהם נחשף ואף יצר קשר עם מפקד המשטרה על מנת לבחון את מצלמות האבטחה במקום בניסיון להתחקות אחר אותו חשוד.

בהודעת גינוי מטעם עיריית עפולה נכתב: "ראש העיר אבי אלקבץ ועיריית עפולה כולה מזועזעים ומגנים בשאט נפש את הדברים של אותו אדם כלפיי חסידי ויז'ניץ. מדובר בקהילה שקטה, המהווה חלק נכבד וחשוב בקהילה שלנו. עפולה היא סמל לסבלנות וכבוד הדדי בין חילונים לדתיים ונילחם בכל הכוח ובאפס סבלנות באלימות פיזית או מילולית כנגד מגזר כזה או אחר".

ח"כ יעקב טסלר, חסיד ויז'ניץ, התייחס לאירוע המזעזע ואמר כי "השיח המידרדר כנגד הציבור החרדי וההסתה המתמשכת היא שגרמה לקריאה המזעזת לרצח ילדים חרדים, שכל חטאם היה הגעתם לשחק בגינה. אני קורא למצות את הדין עם המסית שנעצר לחקירה. אני מודה לראש עיריית עפולה מר אבי אלקבץ שגינה את המסית והתנער מדברי הבלע, ופעל באופן מיידי בשיתוף עם המשטרה למעצרו והבאתו לדין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים