שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אסד ניצח בבחירות ברוב של 95% מהקולות
תראו מופתעים
ועדת הבחירות בדמשק הכריזה כצפוי על ניצחונו המוחץ של הרודן ששולט משנת 2000. בזכייה ידועה מראש בכהונה רביעית, הרודן קיבל יותר מ-13.5 מיליון קולות
תגיות:
בשאר אל-אסד | צילום: photowalking, שאטרסטוק

שליט סוריה רב המרצחים בשאר אסד, זכה הלילה (חמישי) כצפוי בבחירות לנשיאות כשזכה ביותר מ-95% מהקולות. אסד יחל את הקדנציה הרביעית שלו. ועדת הבחירות מסרה שאסד זכה ב-95.1% מהקולות, וש-13 מיליון ו-540 אלף מצביעים בחרו בו. שיעור ההצבעה עמד על 78.66%.

מלבד הנשיא המכהן בשאר אל-אסד, התמודדו בבחירות לנשיאות שני מועמדים נוספים: עבדאללה סלום עבדאללה, שכיהן בעבר כשר ומשפטן ששמו מוחמד מרעי. הבחירות נתפסות בידי גורמי האופוזיציה בסוריה ובעולם המערבי כמהלך שנעשה למראית עין בלבד ונועדו לאשרר את המשך שלטון אסד.

מועמד מרעי זכה ב-470,276 שהם 3.3% מקולות המצביעים, בעוד שהמועמד עבדאללה סלום עבדאללה קיבל 213,968 שהם 1.5%. מרעי עומד בראש מפלגת אופוזיציה שנהנית מהסכמה של השלטון ואילו עבדאללה היה חבר פרלמנט ושר לשעבר.

על התוצאות הכריז יו"ר הפרלמנט הסורי, חמודא סבח. התקשורת הממלכתית דיווחה שלקראת ההכרזה על הניצחון יצאו עשרות אלפים לחגוג את זכייתו הצפויה של אסד בכהונה נוספת בת 7 שנים. אחרי ההכרזה האירו זיקוקים את שמי דמשק.

עם ההכרזה על הניצחון הלא-מפתיע, הודיעה הממשלה הסורית כי הבחירות מראות שסוריה "מתפקדת כרגיל" למרות הסכסוך בן העשור במדינה. "הסכסוך", הוביל למותם של מאות אלפי בני אדם ולבריחתם של כ-11 מיליון מבתיהם – כמחצית האוכלוסייה, לאחר שאסד החל לטבוח בבני עמו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים