שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אסור להישאר אדישים לאיומי ההשמדה"
נתניהו ביום הזיכרון
ברחבי הארץ נשמעה צפירה, ואחריה נפתחו טקסי האזכרה בבתי העלמין, וכן הטקס המרכזי בהר הרצל – לזכר כ-24 אלף חללי מערכות ישראל ויותר מ-4,000 נפגעי פעולות איבה
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

שעה 11:00 נשמעה צפירה בת שתי דקות ומדינת ישראל עצרה מלכת. בסיומה, התקיימו טקסים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. בטקס הממלכתי בהר הרצל השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחיו של סא"ל יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל שנפל במבצע אנטבה, הנשיא ראובן ריבלין ובכירי מערכת הביטחון.

"אסור לנו להישאר אדישים לאיומי ההשמדה של מבקשי נפשנו. מגיני ההווה אומרים למגיני העבר: 'שנית מצדה לא תיפול'", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המתיחות עם איראן. "עלינו להיאחז בארצנו במלוא כוחנו ובמלוא נחישותנו", קבע.

נתניהו התחייב לפעול כדי ש"שנית מצדה לא תיפול", כלומר לשמור על מדינת ישראל וביטחונה. נתניהו סיפר בנאומו על כמה אירועים שהמספר 73, שנות קיום המדינה, רלוונטי לגביהם. האירועים במצדה שאירעו בשנת 73, מלחמת יום כיפור ב-1973 ש"סללה את הדרך לשלום עם מצרים" ועוד.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' נאמה בטקס יום הזיכרון ה'תשפ"א בבית העלמין הצבאי באשדוד: "אין מחיר לקרבן של משפחה שכולה, אבל יש נחמה בידיעה שהאובדן לא היה לשווא. שהרוח שלנו בלתי מנוצחת. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, אבל יש לנו אב בשמים שמצילנו מידם, ויש לנו בנים ובנות מיוחדים, שהולכים באמונה ובנחישות לשדה הקרב. ועם השילוב הזה, אף אויב לא יוכל לנו. יהי זכרם של הנופלים והנופלות ברוך".

יו״ר ימינה נפתלי בנט אמר בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בכפר סבא: "האחריות שלנו כמנהיגים כלפי העם הטוב הזה, להתעלות מעל המחלוקות ולעבוד יחד. כאיש אחד בלב אחד. גודל השעה מחייב את כולנו, לוויתורים ולגדלות נפש. אני בטוח שזה אפשרי.אנחנו מתפללים שהאויבים שלנו יניחו את חרבם ויבינו שאנחנו לא הולכים לשום מקום".

בנט התייחס להדר גולדין ואמר כי "על אצילותו אנחנו למדים מנחישות ואצילות הוריו ושהעובדה שהוא עדיין לא הובא לקבר ישראל היא פצע פתוח, וחובה שאני, כנציג כנסת ישראל וכמי ששלח את הדר ואת חבריו לשדה הקרב בצוק איתן, מתחייב להמשיך ולעשות הכל בכדי למלא".

"בבתי הקברות כאן טמונים מיטב בנינו ובנותינו, מכל הדעות, מכל העמדות, מהמרכז, מהפריפריה, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, כל עם ישראל. בחדר האוכל במוצב ריחן שבלבנון אני זוכר הרבה ויכוחים אידיאולוגיים בין ימין לשמאל, אבל לפעולה יצאו כולם יחד כאיש אחד בלב אחד ולא כולם חזרו", דברי בנט.

נפתלי בנט | צילום: מייקל כץ

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בקרית שאול, במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד מחוז ת"א במשטרה ניצב עמיחי אשד, רב העיר תל-אביב הרב מאיר לאו, יו"ר ארגון יד לבנים ת"א-יפו יוסקה לוטנברג, ראשי ערים, נציגי רשויות ומשפחות שכולות.

"ביום הקדוש הזה, כשמדינת ישראל כולה מתייחדת עם חלליה, אני מבקש לדבר לא רק על הנופלים, אלא גם עלינו – החיים. כאן, סביבנו, טמונים כשלושת אלפים חללים ששילמו בחייהם במערכה הממושכת על הגנת מדינת ישראל. יש בהם דתיים וחילונים, גברים ונשים,שמאלנים וימנים. איש לא שאל אותם להשקפתם הדתית או לעמדתם הפוליטית לפני שיצאו לקרב. במאות לוויות ובתים בהם הייתי, ראיתי משפחות שנסדקו, הורים, אחים ואחיות, בנות ובני זוג וילדים שחלק מהם נקבר באדמה. אך בעיקר, ראיתי ברגעים הללו את כוחה של החברה הישראלית".

גנץ הוסיף: "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח מפלג שהולך וגובר, לעיתים נדמה כי מה שהיה פעם קדוש, היה ואיננו. כך למשל, הורים שכולים שנאלצו לספוג השנה חיצי תרעלה שביזו את כבוד חללינו- אלו דברים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם ואסור להישאר אדישים אליהם. ולצידם משפחות אצילות. רגע אחד שנחרט בליבי השנה- כשברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל, חייל גולני שנהרג בפעילות מבצעית, עומד בעצרת, ימים אחרי שבג"ץ פסק שלא ניתן להרוס את בית המחבל שהרג את בנו. עומד בכאב, מוחה, ועדיין קורא לכבד את בית המשפט, ומשתיק את מי שמשמיעים קריאות גנאי כלפי ערבים. כי במותם- ציוו לנו גם את האחדות והכבוד האחד לשני".

בסיום נאומו אמר גנץ: "יש לנו מחויבות, לזכור את הנופלים ולהיות מחויבים גם לחיים, ובהם עשרות אלפי נפגעים שנושאים בגופם ובנפשם את צלקות המלחמה- גלויות וסמויות מן העין. מחויבות להיות רגישים יותר, להיות שם בשבילם. לבחון את עצמנו כשצריך – והמציאות הוכיחה לנו בצורה הקשה ביותר- שצריך. אני וכל מערכת הביטחון מחויבים לכך. כי בדיוק כשם שאנו מחויבים לביטחונה של מדינת ישראל, אנו מחויבים לשמירה על ערכיה ועל אלו ששלחנו אל הקרב, ולא חזרו ממנו אותו דבר".

בני גנץ | צילום: לע"מ

גנץ, נאם הבוקר בטקס הקראת שמות חללי ישראל של משרד הביטחון שנערך בפעם השנייה, ובפעם הראשונה במעמד שר הביטחון. הטקס נערך, בהיכל הזיכרון בהר הרצל, במעמד מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף אמיר אשל, ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת אריה מועלם, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, ראשי אגפי משאבי אנוש במשטרה, בשב"כ ובמוסד ומשפחות שכולות. במהלך הטקס הוקראו שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל על ידי חיילי צה"ל.

גנץ אמר כי "מחויבים לעשות הכל כדי שלא יהיו עוד מלחמות- לנהוג באחריות, להתייחס לחי חיילינו בחרדת קודש. היום הזה שבו לא יהיו עוד מלחמות, לצערי, רחוק, ואנו, נמשיך לבצע את משימותנו, להגן על המולדת, ולחיות גם על חרבנו. אני מבקש להודות לאגף משפחות שכולות והנצחה ולכל הפועלים כדי שנוכל לזכור.
כעת, ניתן כבוד לכל נופלת ונופל, לכל משפחה ומשפחה- ונזכור"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים