שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אסור להסתמך על ממשלה בסיוע רע"מ"
הרב דרוקמן
בתום פגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית, הרב פרסם הודעה בה הכריז כי הוא מעניק גיבוי מלא לסמוטריץ', שהבטיח: "האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר"
הרב חיים דרוקמן | צילום: Shuki, ויקיפדיה

בתום פגישה ארוכה של הרבנים בציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ובכיר הרבנים בציונות הדתית הרב חיים דרוקמן הכריזו כי לא יתנו יד לממשלה שתיתמך על ידי רע"ם. הרב דרוקמן גיבה את יו"ר הציונות הדתית ואמר: "עמדתנו לא השתנתה. אסור להסתמך על ממשלה שתישען על רע"ם".

בהודעה שפרסם הרב דרוקמן בסיום התייעצות רבנים שהתקיימה עכשיו בביתו מעניק הרב גיבוי מלא ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ ו"קורא לבנט להודיע לאלתר על התצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור". הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד.

סמוטריץ' כתב בטוויטר אחרי הפגישה כי "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

עוד הוסיף: "אדוני ראש הממשלה, הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת "ימין" שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים… לא באפיק ההוא היתה תפארתך… מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה".

בנוסף צייץ מחדש ציוץ בו נכתב כי "גם היום, כמו בכל יום, עדיף ללכת לעוד 4804 מערכות בחירות ולא לתת לאנטי ציונים וגרופיז של רוצחי נשים ותינוקות להיות לשון המאזניים והאצבעות המכריעות בהן תלויה ממשלת ישראל בהחלטות לאומיות".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו הבוקר למכתבו של מנהיג מפלגת 'נעם' הרב צבי טאו בעד ממשלה בסיוע רע"מ ואומרים כי "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו".

"ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית. מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו".

"יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים. אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי", לשון ההודעה.

הבוקר גם רבה של צפת הרב שמואל אליהו הצטרף לדברי הרב טאו, ובריאיון לרדיו גלי ישראל אמר: "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי. אנחנו ברגעי הכרעה, סמוטריץ' צריך להבין שנעמוד מאחוריו".

מבין 6 חברי סיעת הציונות הדתית ישנו חבר כנסת אחד מטעם מפלגת נעם הכפוף להוראותיו של הרב טאו – חבר הכנסת אבי מעוז. בסיעת עוצמה יהודית, שלה חבר כנסת אחד במפלגת הציונות הדתית – איתמר בן גביר – אמרו בתגובה: "אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".

הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגתם 'נעם' אותה מייצג בכנסת ח"כ אבי מעוז, פרסם 48 שעות לפני תום המנדט של רה"מ נתניהו להקמת הממשלה, מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין, של 59 מנדטים, ברשות רה"מ בנימין נתניהו. משמעות המכתב היא כי הוא סולל לנתניהו את האפשרות להקמת ממשלת ימין המתבססת על הימנעות מפלגת רע"מ.

הרב מנמק במכתב את הכרעתו בפרוטרות. בין השאר כתב הרב "בימים אלו, מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצומה של שמחת ההילולא במירון, מתעוררות מחשבותינו להתבונן ולהקשיב לקול ד' הדובר בנו, דרך המאורעות, לטהר את ליבנו ולהסיר מעלינו את הנגע הנורא של ליבוי שנאת החינם המאיימת בחרפות ביטויי שנאתה, ותעמולת הטפתה, על חוסן מדינתנו ועל יציבות סדרי השלטון לקידומה ושגשוגה של המדינה".

בהמשך מדגיש כי יש לדחות את השנאה וההכפשה לרה"מ נתניהו "וביתר שאת, ומתוך כך, עלינו לדחות בשאט נפש, את תעמולת השנאה וההכפשה במה שנוגע לכבוד ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו. הצלחתו הגדולה של ראש הממשלה בחיזוק חוסנה של המדינה, בעמידה מול אוייבי ישראל העומדים עלינו לכלותינו כאן בארץ, בשינוי המשוואה האזורית בעמידת עמי העולם מול המזימה המסוכנת של איראן, בהבאת המזור הרפואי והכלכלי לישראל מול מגיפת הקורונה, גרמה, לצערינו ולחרפתינו, לגורמים שונים המנסים לפגוע בחוסנה של המדינה, ליצור תעמולה שקרית, בלתי פוסקת, רצופה בשנאה אישית וכפיות טובה, שכל מטרתה להדיח את ראש הממשלה על ידי הפצת פילוג שנאה בקרב הציבור מחד, והכנת כתבי שטנה משפטיים נגד ראש הממשלה מאידך".

עוד ציין את הסכנות שהקמת ממשלת שמאל "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-בטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'".

"אלא, מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית".

הרב טאו הביא במכתבו את דבריו של הרב צבי יהודה קוק "מחשבות מסוכנות אלו, תוכניות אלו, הרות אסון הן, ח"ו, היו לא תהינה, והן הן עצמן מהוות חילול ד' נורא, ביזוי כבוד ד' וישראל עמו, ופגיעה בקידוש ד' הגדול של קיבוץ גלויותינו ותקומתנו בארצנו. בשעה גורלית זו, אחריות גדולה מוטלת על כל הנאמנים לד' לתורתו, עמו ונחלתו! נזכור כולנו את דברי רבינו, הרב צבי יהודה זצ"ל, אשר היה רגיל להביא בהכרעת עמדתו לתוקף קידוש ד' שבמדינתנו, על-אף צללי המחשכים של חילול ד' שבמערכות החינוך והמשפט, את דברי ר' אבא בר זימנא בירושלמי (קידושין מ"ב ע"ב): "גדול קידוש ד' מחילול ד'", וכפירוש 'קרבן העדה' שם: "בדבר שיש בו קידוש ד' וחילול ד'… לא דחינן מצוה דקידוש ד' מפני חילול ד'". וכה היו דברי רבנו: "כשבאותו ענין יש צד קידוש השם וצד חילול השם, אין אומרים ספיקא ושב ואל תעשה. אלא שצד קידוש השם הוא הגדול, המכריע והמחייב. ועל אחת כמה וכמה בקידוש השם הגדול-האלקי הזה של כלל ישראל ותקומתו"."

לסיום סיכם: "נורא הדבר. ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול. אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".

"ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש ד' ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להשענות על כאלה שאינם יהודים".

"על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו", לשון המכתב חסר התקדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים