שיתוף
תגובות
צרכנות » אסור לחנויות חיוניות למכור מוצרים לא חיוניים
בג"ץ פסק
בג"ץ קיבל עתירה שביקשה להגביל את החנויות החיוניות, הרשאיות לפעול בימי סגר, ולאסור עליהן למכור מוצרים לא חיוניים. השופטים הקציבו למדינה שבוע לתקן את התקנות
חנות | צילום: non c, שאטרסטוק

בג"ץ קבע היום (שלישי) שחנויות שמוגדרות חיוניות לא יהיו יכולות למכור מוצרים לא חיוניים – כמו צעצועים, ציוד לבית הספר ומוצרי פנאי – בזמן הסגר. החלטת בית המשפט הגיעה בעקבות עתירה שהגישו חברות המפעילות באמצעות זכיינים בתי עסק לממכר צעצועים ומוצרים דומים. העותרים טענו שהמדיניות הקיימת היום מאפשרת לחנויות שמוגדרות חיוניות למכור גם מוצרים לא חיוניים, ובכך נוצרת פגיעה בשוויון.

על פי התקנות, חנות הנחשבת חיונית יכלה למכור גם מוצרים שאינם חיוניים. שר הבריאות יולי אדלשטיין בחן את האפשרות לבצע שינויים בנוסח התקנות ולאסור מכירה של מוצרים בקטגוריות מסוימות, אך נמנע מכך בעקבות קשיים משפטיים שהוצגו בפניו. אולם השופט נועם סולברג, שבדק את הקשיים שהוצגו בהודעת הממשלה בעניין, קבע שלא נמצא קושי משפטי של ממש.

השופטים כתבו בנימוק החלטתם כי "אמנם נראה כי בקרוב יסתיים הסגר השלישי, ויהיה מי שיטען כי העתירה תיאורטית. עם זאת, בימים אלה, שבהם סגר בא וסגר הולך, נמצא מקום להכריע בדבר, שאולי תופק מכך תועלת מיידית, והדבר יסייע בעתיד".

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, ומועמד לכנסת מטעם מפלגת תנופה, השיב בתגובה על החלטת בית המשפט העליון: "אני מברך את בית המשפט העליון שעשה צדק עם בעלי חנויות הרחוב אומנם מאוחר ובסופו של הסגר השלישי. בית המשפט קיבל את העתירה שהוגשה לכך שמרכזי כל-בו יוכלו למכור מוצרים חיוניים בלבד ולא מוצרים שלא חיוניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים