שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אסור לנו להיות שבויים בידי הטרוריסטים"
ריבלין במסר
הנשיא הדגיש כי מראות ומעשים שכאלה צריכים להדאיג את ההנהגה הערבית לא פחות מאשר את ההנהגה היהודית, וביקש את שיתוף הפעולה של ההנהגה הערבית
ראובן ריבלין | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך היום, שיחת טלפון בהולה למודר יונס, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות והעביר מסר חריף מול האלימות הערבית שהשתוללה ברחובות חלק מהערים המעורבות בישראל הלילה בינן לוד, רמלה וגם בערי המשולש: "אסור לתת למראות הללו לחזור על עצמם. אסור לנו להיות שבויים בידי הטרוריסטים הרוצחים מהחמאס והג'יהאד שיורים על אזרחי ישראל ללא אבחנה," אמר הנשיא.

הנשיא הדגיש כי מראות ומעשים שכאלה צריכים להדאיג את ההנהגה הערבית לא פחות מאשר את ההנהגה היהודית וכי אם לא ישמיעו קול זעקה ברור נגד הפגיעה בקודשי ישראל ובמרקם החיים המשותף הפגיעה יכולה להפוך בלתי הפיכה.

הנשיא הוסיף ואמר: "אני פונה אליך לעשות ככל שביכולתך להרגעת הרוחות. העם בישראל, יהודים כערבים, צריכים לשמוע את ההגנה הערבית משמיעה קול נחרץ וברור נגד האלימות המשתוללת, נגד הפגיעה בבתי הכנסת, נגד ההשתוללות הפרועה הזו".

הנשיא הדגיש כי כוחות המשטרה יעשו כל שידרש על מנת להשיב את הסדר הציבורי וביקש את שיתוף הפעולה של ההנהגה הערבית על מנת להשיב את השקט ואת החוק והסדר לרחובות.

כזכור, ביישובים ערביים רבים פרצו אתמול (שני) ובמהלך הלילה הפגנות אלימות שבמהלכן התעמתו מאות מפרי סדר עם המשטרה וכוחות הביטחון במחאה על המתרחש בשיח' ג'ראח ובהר הבית. בחלק מהמוקדים יידו המפגינים אבנים לעבר כלי רכב וכוחות משטרה, ירו זיקוקים והבעירו פחים.

מחבל תושב לוד בן 25 נורה במהלך מהומות בשכונת רמת אשכול בעיר ומותו נקבע בבית החולים. אדם נוסף נפצע באורח קשה ואחר, בן 20, נפצע בינוני. במהלך המהומות יידו צעירים אבנים והציתו פחים. לפי עדי ראייה, עשרות ערבים שהשליכו אבנים החלו לזרום לרחוב החשמונאים בשכונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים