שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אסור לקבל בשום פנים ואופן אלימות"
מסית ומגנה
א', הצעיר שהותקף, סיפר: "לפתע ניגש אלי צעיר שנראה בן 20 בערך ואמר לי "בגללכם באה הקורונה" והכניס לי אגרוף לבטן, ואז הכניס לי אגרוף לפנים בחוזקה"
תגיות:
יאיר לפיד במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמוביל את ההסתה נגד הציבור, גינה את התקרית האנטישמית האלימה שאירע הבוקר: "די כבר עם האלימות. אני מגנה בכל תוקף את התקיפה של עובד תחנת רדיו קול חי. אני מבין שמערכת הבחירות מעוררת יצרים, אבל אסור לקבל בשום פנים ואופן אלימות. סומך על משטרת ישראל שתביא את האחראים לדין במהרה".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בטוויטר: "‏הנחיתי הבוקר את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול מול משטרת ישראל, כדי לנקוט בפעילות אכיפה נגד העבריין שתקף נוסע חרדי בתחבורה הציבורית. לא נאפשר פגיעה בשלומם של הנוסעים בתחבורה הציבורית".

א', הצעיר שהותקף, סיפר: "נסעתי כבכל בוקר באוטובוס בדרך למקום העבודה כשאני בלבוש חרדי. לפתע ניגש אלי צעיר שנראה בן 20 בערך ואמר לי "בגללכם באה הקורונה" והכניס לי אגרוף לבטן. נבהלתי. קמתי ואמרתי לו "מה אתה עושה?" והוא הכניס לי אגרוף לפנים בחוזקה. יצא שפריץ של דם והתחלתי לדמם. הנוסעים הורידו אותו מהאוטובוס ואני המשכתי איכשהו לעבודה. כשהגעתי לשם, הוזמנו כוחות הצלה שפינו אותי לבית החולים. כעת אני בבדיקות".

סגן השר אורי מקלב על תקיפת הבחור החרדי הבוקר באוטובוס: "זוהי תוצאת האשמות של אותם מפלגות השנאה כנגד הציבור החרדי, האשמות אלו נצרבות על הציבור ויש לכך השלכות קשות, אותם אנו רואים כעת. התוקף רואה את לפיד ליברמן ואחרים שרוצים לקחת את הציבור החרדי במריצות למזבלה ומסיתים כנגד הלגטמיות של הציבור החרדי, והחל לפעול בהשראתו".

"מספיק לראות את התגובות הקשות ברשתות בכדי להבין כי זהו אירוע אחד שמאחוריו יש רבים שהיו רוצים אף הם לנהוג כך. אין ספק שחיזוק והתלכדות יהדות התורה בקלפי היא תעמוד מול ההסתה", דברי מקלב.

ח"כ ישראל אייכלר מסר כי "אירוע התקיפה הפראי נגד אדם חרדי באוטובוס לבני ברק, הוא פשע שנאה. זהו פרי הביאושים של ההסתה האנטישמית שמפיץ ליברמן יום יום בתקשורת המעודדת את הפורעים".

"בעולם מתוקן מפלגתו של ליברמן הייתה נפסלת מריצה לכנסת בעוון גזענות ואנטישמיות. אך לעת עתה החוק והפרשנות של השופטים והיועצים משפטיים שוללים את החלת חוק הגזענות והאנטישמיות נגד יהודים חרדיים. הם יכשירו כל פשע שנאה ובלבד שיצליחו להפיל את "שלטון החרדים"".

"הדרך היחידה להשיב מלחמה שערה נגד ההסתה והאלימות היא עוד פתק בקלפי ג'. לא נקבל הגנה מהשלטון החילוני, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים. כל עוד לא אסרו עלינו את ההצבעה בפלפולים משפטיים, חובה על כל איש ואישה לצאת ביום שלישי לקלפי ולהוסיף קולות ליהדות התורה ג'. רק כך נרסק להם את התקווה ל"מדינה בלי חרדים"", דברי אייכלר.

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, בתגובה לתקיפת העובד ברדיו קול חי: "הכתובת הייתה על הקיר. הזהרנו שההסתה החמורה של ליברמן נגד הציבור החרדי תביא לכך שיישפך דם של חרדים – והבוקר זה קרה. בכנסת הקרובה נדרוש לתקן את חוק הגזענות כך שגם הסתה נגד חרדים תיחשב לגזענות ונשים סוף למסע ההכפשות שמנהלים הפוליטיקאים משמאל ובראשם ליברמן נגד הציבור החרדי".

מ'קול חי' נמסר כי "הנהלת 'קול חי' ועובדי התחנה מביעים זעזוע ושאט נפש מאירוע חמור וחסר תקדים של תקיפת אחד העובדים שלנו בעת שעשה את דרכו באוטובוס לאולפנים – אך ורק בגלל היותו חרדי. התוקף המוסת הטיח בו כי "החרדים הביאו את הקןרונה לארץ", והיכה אותו באלימות אכזרית. הבחור שהותקף פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק".

עוד נמסר: "זוהי תוצאה חסרת תקדים להסתה האנטישמית המושמעת לאחרונה נגד הציבור החרדי, שהובילה צעיר חמום מוח להפעיל אלימות קשה נגד אדם, רק בשל היותו חרדי. אנו קוראים לפוליטיקאים מכל המפלגות לגנות בצורה חד משמעית את האלימות הקשה הזו ולשנות את השיח האלים נגד החרדים, שתוצאותיו נראו הבוקר".

כזכור, צעיר חרדי, עובד 'רדיו קול חי', הותקף הבוקר באלימות על ידי צעיר בעל חזות חילונית במהלך נסיעה באוטובוס מכפר חב"ד לבני ברק. על פי עדות הצעיר החרדי, הבריון החילוי היכה אותו באגרוף בפניו והטיח בו: "אתם הבאתם את הקורונה לארץ". לחרדי נגרם דימום בפניו.

מ'יהדות התורה' נמסר בתגובה לאירוע התקיפה: "מדובר בתוצאה ישירה של ההסתה הפראית של ליברמן כנגד החרדים והמסורת היהודית. אם לא נעצור אותו בשלישי הקרוב בקלפי, נגיע למקומות מסוכנים ביותר. הדרך היחידה לעצור את השנאה ולנצח את ההסתה זה ג' בקלפי".

סיעת ש"ס מסרה בתגובה "אחרי שנה שלמה של הסתה מרושעת כלפי המגזר החרדי המציירת אותנו כ'מפיצי מחלות', כאשר לפיד ממשיך הבוקר לכנות ציבור יהודי ענק 'חשוכים, גזענים וסחטנים', לא פלא שמתנפלים באגרופים על צעיר באוטובוס רק בגלל שיש לו כיפה על הראש. רק ש"ס חזקה תעצור את מפיצי השנאה ותשלח אותם לאופוזיציה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים