שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "אסור שהחל"ת יהפוך לחסם בפני חזרה לעבודה"
מנכ"ל שירות התעסוקה
רמי גראור: "לקראת יולי, על הממשלה הבאה לאמץ מודל חל"ת דיפרנציאלי שיאפשר מחד משענת למי שיתקשה לחזור לעבודה ומאידך, לא יהווה חסם בפני חזרה לעבודה"
סגר קורונה | צילום: Corona Borealis Studio, שאטרסטוק

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, השתתף הבוקר (שני) בכנס ירושלים ה 17 של קבוצת התקשורת בשבע בפאנל תחת הכותרת 'המשק לאחר הקורונה, איך עוברים ממשבר להתאוששות?', כשלצדו השתתפו בין היתר גם צביקה ויליגר יו"ר ויליפוד ויהודה כתב, יו"ר התאחדות הקבלנים והבונים.

בדבריו, התייחס גראור לדיווחים החוזרים ונשנים על הקושי של מעסיקים להשיב לעבודה עובדים שיצאו לחל"ת ואמר כי "אנו יודעים על קיומה של התופעה, נאבקים בה במגוון כלים ואיננו מסמאים את עיננו מחומרתה. עם זאת", הדגיש גראור, "אינה כצעקתה. מה שיותר צריך להטריד אותנו הוא הפער בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות המוצעות במשק, עלינו לדאוג לא רק להחזיר יוצאי חל"ת לעבודה אלא גם, ואולי בעיקר, ליצור משרות חדשות לדורשי עבודה שנותרו ללא מעסיק".

לשאלת מודל החל"ת, השיב גראור כי "מודל החל"ת הגורף היה רשת ביטחון נכונה ונחוצה מאוד לשעתה", והזכיר כי, "לפני שנה בדיוק נרשמו ביממה אחת יותר מ 200 אלף דורשי עבודה, אלו מספרים בלתי נתפסים שחייבו את הממשלה להעמיד רשת ביטחון רחבה, מקיפה וזמינה ככל שניתן".

לצד זאת, הבהיר גראור כי "כעת, עם הצלחת מבצע החיסונים ועם חזרתו המואצת של המשק לפעילות על הממשלה הבאה לאמץ מודל חל"ת דיפרנציאלי, כזה שמחד מספק רשת ביטחון לכל מי שיזדקק לה גם ביולי 2021 ומאידך, יעודד חזרה גוברת לעבודה למשרות שהולכות ונפתחות. רשת ביטחון", הדגיש, "צריכה לספק משענת, אך אסור שתהפוך לחסם בפני חזרה למעגל העבודה".

את דבריו, סיים מנכ"ל שירות התעסוקה, בקריאה למעסיקים להיעזר בשירות התעסוקה, הן להחזרת עובדים שיצאו לחל"ת ומסרבים לשוב לעבודה ולא פחות מכך בגיוס עובדים חדשים לאיוש המשרות. בנוסף, קרא גראור לדורשי העבודה לעשות כל מאמץ לשוב למעגל העבודה ואמר כי "אל תמתינו ליוני, עשו כל מאמץ לשוב מהר ככל הניתן למעגל העבודה. מחקרים מלמדים, ואיתם גם נתוני התעסוקה שאספנו בשנה האחרונה, כי ככל שתקופת האבטלה מתארכת כך קשה יותר לחזור לעבודה. מי שיחכה ליולי, עלול למצוא עצמו זמן רב מחוץ לשוק העבודה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים