שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אסייע לביטול המגבלות במירון"
אוחנה לראשי הערים
השר לביטחון פנים נפגש עם ראשי הערים החרדיות ששיבחו את הקשר ההדוק וביקשו ממנו להוביל את הנושא • הבטיח: "אדבר עם ראה"מ בנושא עוד היום"
פגישת השר לביטחון הפפנים ראשי הרשויות החרדיות | צילום: באדיבות המצלם

ראשי הערים החרדיות נפגשו היום (ראשון) עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ציינו בפניו את חשיבות העלייה למירון והסרת המגבלות, בפרט לאחר שרוב הציבור הישראלי חוסן בפני נגיף הקורונה, ובחסדי שמים, המגיפה נמצאת בדעיכה.

ראשי הערים ביקשו את עזרת השר בהובלה של הנושא, לצורך איתור פתרון מלא שיאפשר את ההדלקה המסורתית כבעבר. השר לביטחון פנים הסכים עם הדברים והבטיח להעלות את בקשתם בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד היום, כדי לייצר פיתרון מועיל שיאפשר לרבבות לציין את ל"ג בעומר בהתאם למסורת.

בפגישה השתתפו ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, ראש העיר קרית מלאכי ללו זהר, ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ, וראש מועצת רכסים דן כהן.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי, יועץ השר לענייני חרדים ניצב בדימוס אריק יקואל, צוות לשכת השר ומארגני מעמד ההדלקה במירון יצחק מאיר ברים וישראל ורטהיימר.

בפתח הפגישה ציינו ראשי הערים לשבח את הקו שמוביל השר ובעזרת המפכ"ל החדש, לשיקום ושיפור הקשר בין הקהילה החרדית והמשטרה. ראשי הערים הבטיחו להמשיך ולתמוך בהתנהלות השוטפת והיומיומית של משטרת ישראל במגזר החרדי, מתוך תיאום הדדי.

יו״ר פורום רשויות חרדיות ורה״ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין: ״לא ייתכן שברחבי הארץ מתקיימים אירועי ענק, וכאשר מדובר בציבור החרדי – מיד נשמעת הדרישה להטלת מגבלות. אנו קוראים לממשלה: עצרו את הטירוף הזה! אל תתנו ידיכם לאפליה בוטה נגד הציבור החרדי. הודיעו עוד היום כי לא תהיה שום מגבלה למבקשים לבוא ולחגוג ביום הילולת רשב״י במירון. לא ניתן להרדים את הציבור החרדי בהבטחות סרק. לא נשתוק עד שנקבל הבהרות ברורות בעניין מראש הממשלה ומשר הבריאות".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש: ״אני שמח שיש לנו אוזן קשבת אצל השר, ואנחנו בטוחים שרחשי לבם של רבבות עמך ישראל שרוצים לעלות להילולא במירון, אותם העברנו לשר, יעשו את פעולתם ותתקבל החלטה שתאפשר הגעה של המתפללים בלי אפליות ומגבלות מיותרות. בפגישה הבהרנו את שאיפת הציבור, מכל העדות והחוגים, לעלות לציון הקדוש של התנא האלוקי רשב"י, אשר כדאי הוא לסמוך עליו בשעת הדחק. ואנחנו מתפללים שהשנה נוכל לעלות בהמונינו כדי להעתיר בתפילה על כל עם ישראל".

יו"ר פורום רשויות חרדיות וראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין שיגר ביום שישי במכתב חריף לראש הממשלה בנימין ולשר הבריאות יולי אדלשטיין תחת הכותרת: "זה הזמן לומר ליועצי האחיתופל בסביבתכם: משוגעים, רדו מהל"ג".

"כידוע לכם", כותב ראש העיר, "הציבור החרדי ספג בשנה האחרונה מהלומות עזות, פעם אחר פעם, תוך פגיעה ברגשות ובצרכים הכי בסיסיים. הסגרים הדיפרנציאליים, סגירת בתי הכנסת והיכלי התורה ועוד שורת הגבלות שבחלקן היה ניחוח מפלה נגד ציבור שעשה כל שביכולתו כדי לשמור על הנחיות הבריאות.
כעת, אנו נמצאים ערב ל״ג בעומר – ואנו שומעים על כוונתכם להגביל את העלייה המסורתית לציונו הקדוש של רשב״י במירון".

"הנני להודיע לכם באופן הנחרץ ביותר: הציבור החרדי לא ימשיך להיות שק החבטות הלאומי. הגבלות על העולים לציונו של רשב"י היא דוגמה מוחשית לקיפוח שאין דומה לו. במשך כל השנה האחרונה התנהל דיון ער בציבור החרדי. חלק מהציבור טען שיש במגבלות משום רדיפה נגד היהדות החרדית, בעוד חלק אחר הסביר שמדובר בדאגה לבריאות הציבור. הגבלות על העולים למירון בל"ג בעומר הקרוב תוכיח באופן הנחרץ ביותר שמדובר במלחמה ביהדות ובכל היקר לציבור החרדי, חד וחלק".

"העובדה שגורמים שאין להם שיג ושיח בחגי ומועדי ישראל, כפי שנחגגים אצל שלומי אמוני ישראל, הם אלו המקבלים החלטות בעניינים שהם ציפור הנפש של היהדות החרדית – לא תעלה על הדעת. האם נשמע לכם הגיוני שמדי יום שישי עשרות אלפי ערבים מתפללים בהר הבית, ובימים אלו בהם מתחיל חג הרמאדן תוך התקהלויות הענקיות, באין פוצה פה ומצפצף – וכאשר מדובר ביהדות החרדית מיד עוסקים בהגבלות? היכן נשמע כדבר הזה?".

"מכובדיי, אני קראתי בקולי לתושבי עירי לצאת ולהתחסן כדי לחזור לשגרה. הציבור נשמע, התחסן באלפיו לא כדי לבלות בקניונים או מסעדות ולא כדי להשתתף בחגיגות המוניות אלא כדי לחזור לבתי הכנסת, היכלי התורה וכן – גם להשתתף בהילולת הרשב"י במירון ביום ל״ג בעומר. כל ראשי הרשויות החרדיות פעלו כך והערים החרדיות ירוקות לחלוטין".

"לא ייתכן שאירועי ספורט מתקיימים בהשתתפות אלפים רבים, ובאירועי ה' באייר יחגגו מאות אלפים, אבל האירועים שהם בבחינת ציפור הנפש של היהדות החרדית, יוגבלו. אין במכתב זה קריאה חלילה להפרת חוק, אך אינני יכול שלא להתריע על שיתרחש במידה ויוחלט על מגבלות. אין כוח בעולם שיוכל לעצור את הציבור מלהגיע לציון הקדוש בל״ג בעומר".

"אני קורא לכם, כיו״ר פורום רשויות חרדיות בהן מתגוררים רוב רובו של הציבור החרדי – הודיעו כעת כי לא תהיה שום מגבלה בל״ג בעומר! אמון הציבור, שגם כך בשפל, ידרדר עוד יותר אם לא תעשו כך. בידיכם לעצור את האפליה הזו, ולמנוע את ההשפלה של הציבור החרדי. עליכם לפעול כדי לאפשר חזרה מלאה לשגרה ולתת לציבור החרדי לקיים את אורחות חייו מבלי מגבלות מפלות". הוא סיים: "מירון, לא תיפול שנית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים