שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אסירים יסייעו בלחימה – צוותי המו"מ בפגישה
דורשים הפסקת אש
הפגישה בגבול בלארוס באה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לכוח ההרתעה הגרעיני שלו להיות בכוננות גבוהה וכן מהחרפת העימות של רוסיה עם מעצמות המערב
הנשיאים פוטין וזלנסקי | צילום: תמונת פוטין: ID1974, שאטרסטוק. תמונת זלנסקי:Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

צוותי המשא ומתן של אוקראינה נחתו לפני שעה קלה בעיר גומל בבלארוס לצורך מפגש עם צוות המו"מ של רוסיה שכבר נכח במקום. המשלחת האוקראינית כוללת את שר ההגנה אולקסי רזניקוב, יועצו של נשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק וסגן שר החוץ של אוקראינה מיקולה טוצ'יצקי.

הפגישה בגבול בלארוס באה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לכוח ההרתעה הגרעיני שלו להיות בכוננות גבוהה וכן מהחרפת העימות של רוסיה עם מעצמות המערב שהגדילו את אספקת הסיוע לאוקראינה והטילו סנקציות כספיות על רוסיה.

השפעת הסנקציות שהוטלו על רוסיה הורגשה כבר היום, כאשר ערך הרובל נפל בצניחה חופשית והבנק המרכזי של מוסקבה העלה את הריבית מ-9.5 ל-20% כדי להגן על פיקדונותיהם של לקוחות. הרובל צונח בכ-26% לשפל של פחות מסנט אמריקאי.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב בשיחה לעיתונאים: "הסנקציות המערביות על רוסיה הן קשות, אבל למדינה שלנו יש את הפוטנציאל הדרוש לפצות על הנזק". הוא הוסיף כי "היום פוטין יעבוד על שאלות כלכליות ויפגוש שרים מרכזיים כולל שר האוצר ונגיד הבנק המרכזי". זה מגיע הוא מדגיש לאחר שבריטניה, ארה"ב והאיחוד האירופי, ניתקו את הבנקים של רוסיה מהשווקים הפיננסיים במערב, תוך הפסקת עסקאות עם הבנק המרכזי, קרנות השקעות בבעלות ממשלתית ומשרד האוצר.

נשיא אוקראינה זלנסקי שלא משתתף בדיונים נשא הצהרה לתקשורת ואמר כי "אוקראינה דורשת במשא ומתן הפסקת אש מיידית ונסיגת החיילים הרוסיים מאוקראינה".

"כשהתמודדתי לנשיאות, אמרתי שכל אחד מאיתנו הוא הנשיא. כי כולנו אחראים למדינה שלנו. לאוקראינה היפה שלנו. ועכשיו קרה שכל אחד מאיתנו הוא לוחם. הלוחם במקומו. ואני בטוח שכל אחד מאיתנו ינצח. תהילה לאוקראינה", סיים זלנסקי את נאומו.

עוד עדכן זלנסקי כי אוקראינה תשחרר אסירים עם ניסיון קרבי לצורך הלחימה. זלנסקי אמר שזו בחירה מוסרית קשה אך היא הכרחית להגנת המדינה. הוא אמר שהאסירים ילחמו במקומות החמים ביותר.

בתוך כך, אוקראינה ממשיכה במאמציה להיכנס כחברה באיחוד האירופי בשל המצב. זלנסקי אמר כי הוא שוחח אמש עם נשיאי פורטוגל, ליטא, צרפת ופולין וכן עם ראשי ממשלת בלגיה, ספרד ובריטניה. "התמיכה בקואליציה נגד המלחמה שלנו היא ללא תנאי וחסרת תקדים", אמר.

סלובקיה תומכת בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי. ראש ממשלת סלובקיה אדוארד הגר מסר: "עלינו להבין שהם מגנים על המערכת שלנו, על הערכים שלנו, ועלינו להיות איתם. אין זמן להסס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים