שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אסיר יהודי מת לאחר שלא קיבל סיוע רפואי
מחריד
ח"כ מוסי רז הגיב על מות גור המל ז"ל: "מציאות שאי אפשר להשלים איתה – מחכה לתוצאות תחקיר יסודי"
האסיר שמת, גור המל | צילום: צילום מסך חוננו

ארגון חוננו חושף הבוקר (שני) הקלטת שיחה של האסיר גור המל, אשר פנה לארגון כ-11 שעות לפני שנמצא מת בתאו. בהקלטה נשמע המל זועק כי הוא סובל מכאבי בטן עזים, ושב"ס אינו מעניק לו טיפול רפואי "אני מת מכאבים, אני מתפתל מכאבי בטן, תזעיק מישהו, הם לא מטפלים בי", זעק המל, שעות לפני שנמצא מת בתאו.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג את המל פנה בעקבות השיחה באופן מידי לקצינים בכלא איילון, ודרש כי האסיר יקבל טיפול רפואי דחוף ומידי. בשעות הערב, נמסר לקידר מרשויות הכלא כי האסיר קיבל טיפול רפואי וכי אין כל חריג בעניין האסיר. אתמול בשעות הבוקר בטרם נודע לעו"ד קידר על מות האסיר, חזר ודרש קידר מרשויות שב"ס לפנות את האסיר באופן דחוף לבית החולים על מנת להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים. אך שעתיים מאוחר יותר נודע כי המל נמצא מת בתאו בשעת בוקר מוקדמת.

היום (שלישי), צפוייה להתקיים הלוויתו של המל בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ סעד, הקיבוץ בו גדל המל בילדותו. עו"ד עדי קידר מסר "‏הכתובת הייתה על הקיר. פניותנו במהלך החודשים האחרונים, בשבועות האחרונים, וביתר שאת ממש אתמול, שבו אנחנו דורשים בדיקה ובחינה של מצבו הרפואי, כל אלו לא זכו ליחס מתאים והנה הגענו למצב העגום אליו הגענו. אנו לא נשקוט עד שהדברים התבהרו עד תום", דברי קידר.

משפחתו של המל אמרה אתמול כי רשלנות שב"ס היא שהביאה למותו "הדם על הידיים של שב"ס גור מתחנן ימים ארוכים לטיפול רפואי, ומקבל זלזול ובוז, אין מילים". נציין כי גור אף הגיש עתירה דחופה לבימ"ש המחוזי מרכז על מצבו, ודרש לקבל טיפול רפואי דחוף, בימ"ש קבע דיון ליום רביעי השבוע, שם היה צפוי גור לדרוש כי בימ"ש יחייב את שב"ס להעניק לו טיפול רפואי".

יצויין כי גור המל, בשנות ה-50 לחייו, יליד קיבוץ סעד, ובבגרותו תושב גבעות היישוב איתמר. גור נשפט למאסר עולם, בעקבות רצח של ערבי בשנת תשנ"ט בשומרון, כנקמה ביום השלושים של רצח חבריו הראל בן נון ושלמה ליבמן הי"ד אשר נרצחו בשומרון בידי מחבלים ערבים, וביום הרצחו של דני ורגס הי"ד מאבטח חברת החשמל סמוך לקרית ארבע. גיסו, מאיר ליקסנברג הי"ד, נרצח בשנת תשס"א בפיגוע ירי בעת שעשה את דרכו בין היישוביים אלון מורה ואיתמר.

הוועדות השונות סירבו לקצוב את עונשו. בתקופה האחרונה כאמור, סבל גור, מבעיות רפואיות קשות וחרף כל פניותיו לשב"ס בעצמו ודרך עורכי דינו מארגון חוננו, הוא לא קיבל טיפול רפואי הולם.

חה"כ מוסי רז (מרצ) הגיב לפני זמן קצר בחשבון הטוייטר שלו, להקלטה המצמררת של האסיר גור המל ז"ל, שעות לפני מותו אשר נחשפה הבוקר. בהקלטה זועק המל מכאבים וטוען כי שב"ס אינו מעניק לו טיפול רפואי.

"לכל האסירים, גם לרוצחים כמו גור המל, מגיע טיפול רפואי הולם וזכויות בסיסיות", כתב חה"כ רז בדף הטוייטר שלו, "תפקיד השב"ס לשמור על חייהם. הפעם הוא נכשל. זו מציאות שאי אפשר להשלים איתה. מחכה לתוצאות מהירות של תחקור יסודי ומעמיק של המקרה", דברי רז.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים