שיתוף
תגובות
כללי » "אסכים לעימות מול בנימין נתניהו"
לפיד שובר שתיקה
סער: "הורוביץ לא יכול להצטרף לממשלה שאני אוביל" • בנט: "נתניהו נכנע על ימין ועל שמאל לחרדים" • גנץ: "סער או בנט? אמליץ על מי שיביא 61" • הורוביץ: "לא חוזר ב
יאיר לפיד | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו

יו"ר יש עתיד, חה"כ יאיר לפיד, אמר היום (ראשון) בראיון ל'ועידת המשפיעים' של 'חדשות 12' כי "יותר חשוב לי להזיז את נתניהו מתפקידו מאשר שאני אהיה ראש ממשלה. אני לא פוסל רוטציה עד שאדע את התוצאות האמיתיות. הסחטנות הפוליטית הפכה את המערכת הפוליטית כולה".

"חמש דקות לאחר הבחירות נצטרך להחזיר את אמון הציבור; כל מי שאחראי צריך לעשות הכל כדי לא לשרוף קולות. מפלגות מרצ והעבודה יודעות שאני חושב שהיה עליהן להתאחד אך לא אשמיץ אותן. אני אצטרך לעשות קואליציות עם אנשים שאני לא מסכים איתם בדברים רבים".

באשר להערכה שהשמיע על החיסונים דאז: "כשנתתי אז את הראיון התבססתי על אנשי המקצוע, כל ראש ממשלה שיהיה מוכן לשלם יביא את החיסונים". עוד הוסיף כי "אסכים לעימות מול בנימין נתניהו. אני רוצה להסתכל לנתניהו בעיניים ולומר לו איך העזת לבקש הטבות מס כשכל המשק במצב כלכלי קשה". הוא טען כי "לא נכנסתי לפוליטיקה עם מניפסט אנטי חרדי או אנטי דתי, לא שיניתי את דעתי אחר כך ולא אשנה אותה עכשיו".

"לא קיבלנו שום החלטה שקובעת שנלך עם החרדים ולא עם ליברמן", אמר היום (ראשון) יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בוועידת המשפיעים. סער, שמבחינתו כל האופציות פתוחות בעוד שלנתניהו יש אופציה אחת בלבד להקמת ממשלה – אם יקבל רוב דחוק שיאפשר לו לכונן קואליציה עם בנט והחרדים. עם זאת, סער הדגיש כי אם מרצ תתעקש על עמדות שכוללות תמיכה בחקירת ישראל בהאג – היא לא תהיה חלק מהממשלה.

סער אמר בתגובה לדבריו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "דברים חמורים מאוד, ההחלטה של האג זו פוליטיזציה של בית המשפט הבינלאומי ובאה לפגוע במדינה הכי מאוימת בעולם ובזכותנו לשבת בישראל. הורוביץ לא יכול להצטרף לממשלה שאני אוביל, כי הוא לא יקבל את קווי היסוד שלה – מלחמת חורמה בהחלטה של האג".

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בראיון לועידה כי "לא נשב תחת ראש ממשלה מהשמאל, לא רק כי זו עמדת 'ימינה' אלא כי העם לא שם. המקום היחיד שלפיד הוא ראש ממשלה הוא בפנטזיות שלו ובהעצמה שעושה לו נתניהו שעושה 'זאב זאב'".

הוא חזר על המתקפה שלו נגד החרדים: "נתניהו נכנע על ימין ועל שמאל לחרדים. הם מוזמנים כשותפים ולא כבעלי בית. אני רואה ממשלת שינוי לאומית – החלפת הנהגה. מה שנתניהו לא עשה הוא כבר לא יעשה; הציבור הבין שעידן נתניהו נגמר והוא שואל את עצמו מי יכול לתפוס את מקומו, כשמשווים אותי לגדעון סער המפלגה שם היא אפרורית, פוליטיקה אינה קללה אך כולם שם פקידים פוליטיים אפרוריים. הציבור לא מחפש עוד עסקן פוליטי אלא מנהיג".

לטענת בנט, "הנושא הבהול ביותר הוא נושא האבטלה. איראן רק התעצמה בשנים האחרונות, לחמאס יש מאות אלפי רקטות. איבדנו את הנגב, אך המשימה הבוערת היא המשימה הכלכלית. האג אינה סוגיה של ימין ושמאל, מה שניצן הורוביץ עשה כשאני חושב על חבר כנסת מדושן עונג בתל אביב שאומר שמבחינתו יפתחו נגדם בחקירה – זו חצייה לאנטי ציוניות. מי שעושה זאת הוא מחוץ למחנה"

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בראיון כי "אני מתנגד לחלוטין לפגוע בכל אדם ובמנסור עבאס. אפשר להתווכח, אבל לא להרים שום יד בשום אופן – במיוחד בהפגנה נגד אלימות. אני לא קורא לו בוגד. זה שביבי הוליך אותו שולל ופגע במשותפת – זה כן. בוגד – לא. מבחינתי – יום אחרי הבחירות אנחנו חייבים שכולם ייראו איך אנחנו מקבלים יותר מכל הסקרים".

"אנחנו חורשים את השטח ונביא עוד יותר מנדטים. הציבור של מרכז שמאל מפנים עמוקות שבלי האזרחים הערבים הוא לא יכול. אני יודע איך ההיסטוריה תשפוט את כל מה שקרה – האזרחים הערבים הפכו לקבוצה לגיטימית בפוליטיקה, ובזה אני חושב שאנחנו מצליחים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בראיון כי "אנחנו נהיה המפלגה המשלימה והמשפיעה. אראה למי יש 61 להרכיב ממשלה במקום נתניהו. אמליץ על מי שיכול להחליף את נתניהו, זה יכול להיות יאיר, גדעון סער או כל אחד אחר ובלבד שקווי היסוד שלו מתונים. אני ישן בשקט בכל מקום שבו נהיה בממשלה שאינה נתניהו".

"את ההתחייבות נתניהו הפר כלפיי ואני לא סולח לו. לא אשב שוב עם נתניהו. בסקרים שלי אני יציב, מתייצב ואנחנו מתחזקים. אנחנו נהיה אלה שנוודא שנתניהו לא עושה מה שהוא רוצה במדינה הזאת".

בעניין זיהום הנפט והאמירה על כך שמדובר בפיגוע טרור איראני: "הזיהום הגיע מספינה בים, נסיבות האירוע – טרור או תקלה – זו אינה קביעה שהמשרד להגנת הסביבה יכול לקבוע. לפי שעה אנחנו בודקים זאת ורק אם נדע בוודאות נגיד את זה. אני מציע להיזהר בדברים הללו. אני חושב שיש באמירתה של השרה גילה גמליאל אמירה פוליטית".

יו"ר מרצ, חה"כ ניצן הורוביץ, אמר בראיון: "לא חוזר בי מהאמירה שלי אמש על ביה"ד בהאג. מי שגורר את ישראל לבית הדין בהאג הם נתניהו והמתנחלים. עלינו להיפטר מהכיבוש, זה האינטרס הישראלי הוא לסיים את הכיבוש שהורס את המדינה. זה כוחה של מרצ אנחנו אומרים את הדברים גם כשהם לא פופולריים".

במענה לשאלה על פרישת מהמרוץ נוכח המגמות המשתקפות בסקרים ואמירתו שלו כי יש לפרוש אם לא עוברים את אחוז החסימה: "המגמה היא מגמת שיפור. מי יאבק על הערכים האלה, מי יגיד את הדברים במקומנו במערכת הפוליטית? חוסר האחריות הוא לומר לתנועת השמאל היחידה לפרוש. מרב מיכאלי לא אומרת על עצמה שהם שמאל".

עוד הוסיף הורוביץ: "האפשרות שמרצ תימחק מהפרלמנט הישראלי מדאיגה אותי. מי יעמוד מול האנשים שמבקשים ליטול ממני ומבנזוגי את הזכויות שלנו. לכן אני משוכנע שניכנס לכנסת".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ניצל את הראיון בועידה לעוד מתקפה נגד המפלגות החרדיות: "האינטרס של מדינת ישראל הוא להקים ממשלה יציבה ולהחליף את הממשלה הנוכחית שנכשלה בכל פרמטר; אמליץ על המפלגה שתביא הכי הרבה מנדטים חוץ מנתניהו. מה שבנט עושה זה לסחור באמון הציבור. כל ריאיון מתחיל בטענה שהוא יהיה ראש ממשלה. אני חושב שגם בנושאים הערכיים כמו נישואין וגירושין ופתיחת עסקים בשבת, הוא מתנגד אבל מדבר על סדר יום ליברלי. בשורה התחתונה הסיכוי שלו להיות ראש ממשלת סינגפור גבוה מהסיכוי שיהיה ראש ממשלה בישראל; חוק הלאום לא חיזק את המדינה היהודית".

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, אמרה כי "דווקא במשמרת של נתניהו איראן הכי קרובה לגרעין. פתק לגנץ הוא פתק לביבי. בני זה ביבי, גנץ ישב איתו ויישב איתו. כחול לבן מנהלים את הקמפיין מתוך ממשלת נתניהו. הבעיה היא לא מרצ אלא כחול לבן. למרצ יש לה מקום חשוב, אני מאמינה שהיא תעבור את אחוז החסימה ויש לה מקום. נתניהו הצליח להפוך את המילה שמאל למילת גנאי ולכן יש לנו בעיה וצריך לעשות שיקום של הכוח הפוליטי ערכית הציבור איתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים