שיתוף
תגובות
חדשות » אסם מפסיקה את ייצור הקטשופ בכשרות מהדרין
משבר הקטשופ
תוצאות המלחמה באוקראינה יגרמו לצרכני הציבור החרדי להסתדר ללא אחד ממוצרי הדגל של החברה | הסיבה: מחסור חמור ברכז עגבניות שמיוצר באוקראינה
קטשופ אסם | צילום: קטשופ אסם | צילום מסך

חברת אסם מפסיקה לספק כשרות מהדרין לאחד ממוצרי הדגל החשובים ביותר שלה הקטשופ. כך נודע ל"ישראל היום" זאת כתוצאה ממחסור עצום ברכז עגבניות שמיוצר באוקראינה ותקוע בשל המלחמה. החברה החלה לייצר את המוצר באמצעות רכז עגבניות מתוצרת ישראל, עובדה בעייתית מבחינת הכשרות המהודרת בשל שנת השמיטה.

שנת השמיטה, שבה חל איסור לעבד את האדמה בישראל ולאכול מתוצרתה, מציבה אתגר בפני החברות שמשתמשות בפירות ובירקות, זאת בשל הבדלי גישות משמעותיים בין הכשרויות השונות – שנשענות על שתי שיטות לצריכה של התוצרת החקלאית.

במסגרת שיטת היתר מכירה, שמקובלת על חלק מהמגזר הדתי, אך אסורה מכל וכל בציבור החרדי, נמכרת האדמה לאדם שאינו יהודי וכך ניתן להמשיך לעבד את הקרקע ולשווק את תוצרתה. המתנגדים לשיטה זו אוכלים יבול חו"ל – תוצרת חקלאית מחוץ לשטח ישראל. לכן שיטת "היתר מכירה תקבל כשרות של הרבנות הראשית, ואילו תוצרת בשיטת יבול חו"ל תקבל כשרות מהודרת יותר, דוגמת בד"ץ העדה החרדית.

עד עתה רכשו בחברת אסם קטשופ מתוצרת אוקראינה כדי לקבל את הכשרויות המהודרות, דבר שמאפשר להם למכור את המוצר המבוקש גם במגזר החרדי. כעת, בשל המלחמה באוקראינה, נתקעו במדינה עשרות טונות של קטשופ, וכלל לא ברור מתי ישוחררו. הדבר הוביל למחסור במוצר המבוקש ולהחלטה ראשונה מסוגה בחברה.

באסם החליטו לאחרונה להתחיל לייצר באופן תקדימי קטשופ מעגבניות תוצרת ישראל כדי לעמוד בביקוש, תוך שימוש בשיטת היתר מכירה, אך הדבר כרוך בוויתור עד להודעה חדשה על הכשרות המהודרת.

מחברת אסם נמסר בתגובה: "המלחמה באוקראינה משפיעה על אספקת חומרי גלם ועל הייצור, בין השאר רכז עגבניות לייצור קטשופ. אנו פועלים במגוון דרכים כדי לספק את הביקושים לכלל הצרכנים בישראל, לרבות הקהל החרדי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים