שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אעשה הכל שממשלת האחדות תוקם מהר"
לפיד מודיע
יו"ר יש עתיד אחרי קבלת המנדט: "אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך, ממשלת האחדות אינה פשרה – היא מטרה". ריבלין נועד עם ראשי גוש מתנגדי נתניהו
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: חיים צח / לע"מ

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר הערב אחרי קבלת המנדט להרכבת הממשלה כי "הנשיא הטיל עלי היום את המנדט לנסות להקים בישראל ממשלת אחדות. אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה – היא מטרה".

"עלינו להקים ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. שבה ימין שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבטחוניים. אנחנו זקוקים לממשלה שתוכיח לנו שהעובדה שאנחנו שונים זה מזה אינה חולשה, אלא מקור הכוח של ישראל. אעשה הכל כדי שממשלת האחדות תוקם מהר ככל האפשר ותלך לעבוד למען אזרחי ישראל".

יו״ר "תקווה חדשה" ח"כ גדעון סער, יו״ר "מרצ" ח"כ ניצן הורוביץ ויו״ר "העבודה" ח"כ מרב מיכאלי, נועדו אחר הצהריים עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא. בפגישותיהם, שבו והמליצו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ יאיר לפיד.

ראובן ריבלין וניצן הורביץ' | צילום: חיים צח / לע"מ

ממר"צ נמסר כי הורוביץ נפגש לפני שעה קלה עם הנשיא ריבלין. בפגישה הסביר לנשיא את הנימוקים להענקת המנדט ללפיד ואת האפשרויות להקמת ממשלה. הורוביץ אמר כי לאחר קבלת המנדט יש אפשרות ממשית להרכיב ממשלה תוך זמן קצר, ובכך לשים קץ לשיתוק השלטוני בו נמצאת ישראל בשנים האחרונות.

״נתניהו כשל בפעם הרביעית בהקמת ממשלה, ומשכך ראוי והוגן, ואף מתחייב, להעניק את המנדט למי שמייצג את האלטרנטיבה הפוליטית ויש בידו את מספר הממליצים הגדול ביותר. הטלת המנדט על ח״כ אחר או העברתו לכנסת בשלב זה, תפגע קשה בזכותו של הגוש שלנו לנסות להרכיב ממשלה, וגם תפגע באופן ממשי באפשרות להקים ממשלה בכלל, מה שיוביל לתוצאה בלתי נסבלת של בחירות חמישיות. מרצ תמשיך להיות שחקן מפתח במגעים הפוליטיים ולא אחסוך בשום מאמץ להקמת ממשלה אחראית והוגנת שתוכל להתחיל בתהליך של תיקון שהמדינה כה זקוקה לו", דברי הורביץ'.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה: "נועדתי עם נשיא המדינה דקות ספורות לפני שהכריז על מי יטיל את המנדט, ויצאתי אופטימית. קודם כל כי אופטימיות היא עמדה פוליטית שלנו, ואופטימית כי אנחנו באמת יכולות ויכולים תוך ימים ספורים להחליף את נתניהו". לסיים את השלטון היותר מדי ארוך והיותר מדי מושחת ולצאת אל דרך חדשה, נקייה. דרך שאיננה חפה ממכשולים ומורכבויות, אבל כזו שתיתן למי שחיות וחיים כאן, סיבה לאופטימיות. בהצלחה לח"כ לפיד שהמלצנו עליו, סומכות עלייך שתדאג שעמדות המחנה שלנו ייוצגו בצורה הטובה ביותר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש מפלגת תקווה חדשה גדעון סער | צילום: חיים צח / לע"מ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב אחרי הענק המנדט ללפיד: "אני מברך את הנשיא על המהירות בקבלת החלטה נכונה בהטלת המנדט על יאיר לפיד. המלאכה עכשיו מוטלת עלינו, ראשי המפלגות בגוש השינוי. כמי שמכיר היטב את עמדת כולם אפשר להעניק ודאות לאזרחים ולהציג ממשלה מתפקדת כבר בשבוע הבא. אם תרצו אין זו הגדה".

מתנועת השמאל קומי ישראל מסרו: ״מברכות את ח״כ יאיר לפיד על קבלת המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא. הגיע הזמן לשים את המחלוקות בצד, לזכור שרב המשותף בנינו על המפריד. כולנו רוצים עתיד טוב יותר עבור מדינת ישראל ועבור הילדים שלנו. הגיע הזמן להתחיל את תהליך הריפוי ואיחוי השסעים שהחברה הישראלית כל כך זקוקה לו. הגיע הזמן לממשלת שינוי".

הדגלים השחורים: "מברכים את ח״כ יאיר לפיד על קבלת המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא. קוראים למנהיגי השינוי להקים במהירות ממשלת איחוד מתפקדת למדינת ישראל – כזאת שתטפל בכלכלה, בבריאות ותגן על החברה הישראלית. הגיע הזמן לכתוב פרק חדש בדברי הימים של מדינת ישראל – פרק ששם את האזרחים והאזרחיות במרכזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים