שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » אפליקציות התשלומים בתח"צ יוצאות לדרך
לאחר עיכוב
לאחר עיכוב של שנה, אפליקציות התשלומים בתחבורה הציבורית יוצאות לדרך, וצפויות להיכנס לשימוש עד סוף השנה • התשלום ישוקלל בצורה חכמה בדיעבד בסוף החודש
תשלום באמצעות אפליקציה בתחבורה ציבורית. אילוסטרציה | צילום: Iryna Inshyna, שאטרסטוק

לאחר עיכוב של שנה: אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית יוצאות לדרך, וצפויות להיכנס לשימוש עד סוף השנה. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים סיכמו משרדי התחבורה והאוצר על שינויים שביקשה שרת התחבורה מירי רגב לבצע, ויכללו הוספת תעריפים מוזלים לנסיעות בפריפריה.

אפליקציות התשלומים אמורות לשנות את תחום התח"צ ולהצטרף לאפשרות לשלם בכרטיס הרב קו, וכך להציע עוד אפשרות קלה ויעילה לתשלום באוטובוסים, ובהמשך גם ברכבות.

האפליקציות יאפשרו לשלם באמצעות סריקת קוד בכניסה לאוטובוס או לרכבת, ובסוף כל חודש יחשבו בדיעבד באופן חכם את התשלום, בהתאם לנסיעות שביצע המשתמש, ויחשבו את המחיר הנמוך ביותר בהתאם. מי שנסע למשל מספר רב של נסיעות, יחויב בתעריף מנוי חופשי חודשי הזול יותר עבורו.

האפליקציות בתחבורה הציבורית היה אמורות להיכנס כבר ביוני האחרון, אך כשמירי רגב נכנסה למשרד התחבורה היא עצרה את המהלך בטענה כי המחירים גבוהים מדי לשימוש באזורי הפריפריה, שבנסיעה ברב קו נהנים מתעריפים נמוכים יותר.

כזכור, מחירי הנסיעות באפליקציות נקבעו לפני כשנה במכרז שפרסם משרד התחבורה בו זכו שלושה צוותים, של 'הופ און' ו'פייבוקס' (דיסקונט), 'מוביל', 'פנגו' ו'ביט' (בנק הפועלים), וישראכרט. הן היו אמורות לכלול 4 תעריפים, בהתאם למרחק הנסיעה, החל מ-5.9 שקל לנסיעה באורך של עד 15 ק"מ, ועד נסיעה באורך של יותר מ-250 ק"מ, במחיר של 55 שקל. במקביל החל המשרד לפתח אפליקציה משלו, באמצעות חברת נתיבי איילון.

לאחר עבודה משותפת עם אגף התקציבים אושרה תכנית תעריפים חדשה, כאשר באוצר סוכם על הוספת שני תעריפים נוספים באזורי הפריפריה.

כך למשל, נקבע תעריף של נסיעה באורך של עד 15 ק"מ תמורת שלושה שקלים, בקריית שמונה, טבריה, צפת, בית שאן, אריאל, דימונה, ירוחם ורהט. ארבעה שקלים לנסיעה ישלמו בערים כמו נהריה, כרמיאל וקריית גת. מדובר כאמור בתעריפים דומים לאלה שנגבים ברב קו, וזולים משמעותית מרף ה-5.9 שקל שהיו אמורים לשלם במקור באפליקציות, מה שהיה מונע כנראה מתושביהן להשתמש בהן.

לפי ההערכות, השימוש באפליקציות יכנס לשימוש עד סוף 2020, או לכל המאוחר בינואר הקרוב.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "אחרי מאבק ארוך באפליקציות שהיו מקפחות את תושבי הפריפריה בתעריפי הנסיעה, אנו מביאים בשורה שתאפשר שימוש בתחבורה ציבורית חכמה נגישה ומזמינה לכל אזרחי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים