שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » אפקט קורונה: ביקוש שיא למוניות בבני ברק
מיוחד
החשש מהדבקה המונית באוטובוסים הזניקה את הביקושים למוניות בעיר הפועלת בה תחנת מוניות אחת בשגרה • במסגרת מאמציה לחדור לשוק החרדי מציעה 'גט טקסי' מאות שקלים ביום לנהגיה שיעבדו בעיר • פרסום ראשון
גט טקסי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בלעדי ל'בחזית': ענקית המוניות 'גט טקסי' הודיעה השבוע לנהגיה כי יקבלו תוספת של 200 ₪ על כל יום עבודה בעיר החרדית בני ברק, כאשר לדברי הנהגים לא מן הנמנע כי סכום ההטבה אף יגדל עוד.

ל'בחזית' נודע כי הבונוס המשמעותי שמחלקת החברה לנהגיה הפועלים בעיר הינו חלק ממהלך שקט יחסית בחברה, שלא זכה לכותרות, ככל הנראה כחלק מניסיונותיה לחדור לשווקים נוספים ובכלל זה השוק החרדי. על כן, כולל המהלך בשלב זה את צי מוניות ה- VIP של החברה בלבד.

המהלך החריג של החברה מתרחש בתקופה מורכבת במיוחד, כאשר ברחוב הישראלי עדיין שולטת הסטיגמה כי הריכוזים החרדיים הם מוקדי הדבקה משמעותיים של הקורונה, מה שגורם לנהגים רבים לחשוש מעבודה בעיר.

אלא שההיפך הוא הנכון ודווקא ההדבקה המשמעותית בערב פסח בעיר, כמו גם הסגר שהוטל אז על העיר, הביאה לכך שתושבי העיר הם מהזהירים ביותר בכל הנוגע לאזהרות הקורונה. כתוצאה מכך גם זינקו משמעותית הביקושים לנסיעות בעיר, שכן תושבים רבים חוששים לנסוע באוטובוסים מחשש שיידבקו בנגיף.

עד לתקופת הקורונה פעלה בעיר תחנת מוניות אחת, דקר, כאשר במקביל אליה פעלו בעיר גם הדרייבערים הלא חוקיים. נהגי הסעות חרדים ללא רשיון תחבורה ציבורית וללא ביטוח מתאים לנוסעים במקרה תאונה חלילה.

הביקוש הגובר למוניות בעיר, היא זו שהביאה את 'גט טקסי' להכריז על המהלך, ככל הנראה מתוך אינטרס לחדור לשווקים וקהלים נוספים, בתקופה בה היא מתמודדת עם תחרות ישירה מול 'יאנגו' הרוסית המתחרה בה על נתח השוק.

בשיחה עם 'בחזית' אומר יעקב סעאת, מנהגי ה-VIP של 'גט' כי "אין קורונה בבני ברק. הקורונה נמצאת בכלל בגימנסיות של שמאלנים". לדבריו, "זה לא להאמין עד כמה שומרים כאן על ההנחיות. כולם עם מסכות. אין כזה דבר בתל אביב".

המהלך החריג של 'גט' נראה בשלב זה כסיפור הצלחה ולא מעט נהגים שינו את אזור הפעילות שלהם. "אני לא מכיר את בני ברק ובכלל רגיל לעבוד רק במקומות כמו הרצליה פיתוח ורמת השרון", מספר סעאת ל'בחזית', "אבל עם תוספות של 200-300 ₪ ביום זה שווה".

הכניסה לשוק החרדי דורשת מנהגי החברה גם לא מעט הרגלים חדשים כחלק מההכרה עם המגזר. כך למשל, מספר סעאת כי "נוסעת ביקשה ממני להגיע ל'בית החיים' ולא ידעתי מה זה. הייתי צריך לחפש בגוגל כדי לגלות שהכוונה לבית עלמין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים