שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אפשר לשתף פעולה עם ההנהגה בלבנון"
גנץ מצהיר
שר הביטחון גנץ בטקס הצבאי לחלוקת אות המערכה בלבנון: "אם תהיה בלבנון הנהגה שרוצה בכך- אפשר להגיע איתה לשיתוף פעולה, ליחסי שכנות ולשלום"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס חלוקת אות המערכה על לחימת צה"ל בדרום לבנון וברצועת הביטחון, למשפחות השכולות ולנכי צה"ל, במעמד הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, רא"ל (במיל') שאול מופז וחברי פורום מטכ"ל.

שר הביטחון התייחס לחזית הצפונית ולחזית הדרומית ואמר: "ישראל תמיד תהיה נכונה להילחם כדי להגן על אזרחיה, ותמיד תפעל בכל האמצעים שלרשותה, כדי להשיב את בניה הביתה- בלבנון, בעזה ובכל מקום. שום מניפולציה של חולשה – לא תביא לאויבינו הישגים והיא רק מוכיחה את חולשתם והבנתם שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

"לבנון צריכה לדעת, שמה שחוותה עזה לפני מספר שבועות, הוא רק קצה הקרחון. מדינה שנותנת חסות לארגון טרור, בוגדת באזרחיה ובזכותם לחיות בשגשוג ובביטחון. המלחמה שחלילה תיפתח בלבנון, תתנהל בעיקרה בשטח האויב, והנזק שלו יהיה עצום, כואב ורחב".

"כפי שהוכח היסטורית עם מדינות אחרות באזורנו, מלחמה אינה בהכרח גזירת גורל. אפשר לשים סוף ללחימה של עשורים שמעולם לא נפסקה, אם רק תהיה בלבנון הנהגה הרוצה בכך. אפשר להביא לשיתוף פעולה כלכלי, ליחסי שכנות בין העמים, ואפילו לשלום".

שר הביטחון גנץ אמר: "זהו רגע מרגש עבורי כאדם וכלוחם קודם כל. על אף שגבתה מאות הרוגים, ואלפי פצועים- במשך שנים נותרה המערכה בצל. אין גאה ממני לקדם את יוזמת הלוחמים להכרה בה ביחד עם הרמטכ"ל כוכבי ומפקדי שאול מופז. כולנו פותחים היום את השער שסגרתי אני – לזיכרונות, להוקרה, להגלדת הפצעים ולחיבוק של לוחמים. ואת אות המערכה אני מקדיש לפני הכל וקודם כל לנופלים שנלחמו, למשפחותיהם, ולפצועים שחלקם עודם נלחמים באותו הקושי".

עוד אמר גנץ: "נלחמנו יחד, אלו שתמכו בשהייה ואלו שאולי בסתר לבם התנגדו- עמדנו כולנו במשמרתנו להגנה על המדינה. אותם ערכים נדרשים כיום בינינו – מול המארבים שמציבים לנו מבקשי רעה מבית, המבקשים לחרחר ריב בתוכנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים