שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אפתח בביקורת מיוחדת לתחקור אסון מירון"
המבקר הודיע
אנגלמן: "מדובר באסון שניתן היה למנוע. ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
צילום: לע"מ

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום במסיבת עיתונאים כי בכוונתו לפתוח בביקורת מדינה מיוחדת אשר תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון הר מירון, את היערכותם של הגופים השונים ואת הפעולות שננקטו על ידם, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מדוח הביקורת של משרד מבקר המדינה ב- 2011.

"בשל הנסיבות הטרגיות, בעטיין נדרשת ביקורת ייחודית שתבחן את הכשלים שהובילו לאחד האסונות האזרחיים הגדולים, ברצוני להדגיש, כי ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר", ציין.

המבקר אנגלמן אמר בדבריו כי הביקורת תעסוק בשלושה מישורים עיקריים:  "הראשון – בחינת התנהלותם ופעילותם של כלל הגורמים מרמת מקבלי ההחלטות ועד דרגי השטח, לרבות מערכת אכיפת החוק וגופי החירום לקראת האירוע הנוכחי ובמהלכו".

"השני – הטיפול במתחם קבר הרשב"י במהלך השנים – ובכלל זה הפעולות שננקטו לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה".

"והשלישי יעסוק בראייה רוחבית, צופה פני עתיד- כיצד מקיימים ומסדירים אירועים המוניים דתיים במדינת ישראל, לצורך מניעת הישנותו של אסון מסוג זה בעתיד. הדבר אמור לא רק ביחס להילולת ל"ג בעומר אלא גם לאירועים נוספים, כגון אירועי סליחות בכותל או הילולות אחרות".

אנגלמן אמר: "בלילה שבין יום חמישי לשישי חוותה מדינת ישראל את אחד האסונות האזרחיים הגדולים, כאשר 45 חוגגים בקבר הרשב"י במירון, מצאו את מותם בנסיבות טרגיות ורבים אחרים נפצעו. ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות ההרוגים באסון ולשלוח איחולי בריאות שלמה לפצועים".

"לצערי, מדובר באירוע שניתן היה למנוע, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה. משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר. בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב בנושא. ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם, יתכן והאסון היה נמנע".

"הביקורת הצביעה על ליקויים, בין היתר, בנוגע להעדר גורם ממשלתי האחראי לטיפול הכולל בקבר רשב"י והאחראי על ארגון הארוע, רמת תחזוקה ירודה, אי השלמת הפקעת מתחם הקבר לידי הגורם הממשלתי, תוספות בניה לא חוקיות, תשתיות דרכים שאינן מספקות וכבישי גישה שאינם מותאמים – בפרט עבור רכבי הצלה באירועים רבי משתתפים". 

"יובהר כי ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי, נפעל על פי סעיף 14 ג' לחוק מבקר המדינה והעניין יועבר ליועץ המשפטי לממשלה לבחינתו. כמו כן, אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה, במקביל לפעילותה של הוועדה. אני שוב שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם. זאת חובתנו לבדוק את האירוע ומה שקדם לו ויש בכוונתנו לקיים את המחויבות הזאת לכל כחל ושרק", דברי המבקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים