שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אצביע רק בעד ממשלה בראשות נתניהו"
יו"ר נעם
סמוטריץ': "לרגע לא התחייבתי ללכת עם נתניהו לכל מהלך ולכל הרפתקה" • בליכוד טוענים: אם בנט היה מתחייב לא לעבור לגוש השינוי, גם סער היה נכנע
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז הודיע כי יצביע אך ורק בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו, ללא רוטציה, ולא לממשלה בראשות ח"כ אחר מהליכוד. "אני מתכוון להצביע אך ורק בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו ללא שום רוטציה וללא שום מוטציה", מסר מעוז.

בהמשך מסביר מעוז את עמדתו "וזאת משתי סיבות: האחת – הכרת הטוב לראש הממשלה על כל מה שפעל למען המדינה, במיגור מגפת הקורונה ובהתעצמות המדינית, הכלכלית והביטחונית של המדינה. כל הכופר בטובתו של חבירו, לבסוף כופר בטובתו של מקום. זה יסוד גדול ביהדות. השנייה – היות וזה הביטוי המכוון ביותר לרצונו של עם ישראל כפי שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות, רק נתניהו בראשות הליכוד קיבל 25% מקולות הבוחרים. ולכן לא רוטציה ולא ח"כ אחר מהליכוד שירכיב את הממשלה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כי "לממשלה שנשענת על רע"מ אין זכות קיום. קחו את המאמר הזה של עבאס, בו הוא טוען שהציונות היא פרויקט גזעני ואלים, מביע תמיכה בחמאס, מברך אותו על הסכמתו למדינה פלסטינית בגבולות 1967, ותומך בהתנגדות האלימה של חמאס נגד חיילי צה"ל. איתו אתם רוצים להקים ממשלה???"

בתוך כך, סמוטריץ' התייחס בחשבון הפייסבוק שלו לטענה שהועלתה כלפיו בסוף השבוע, לפיה הוא "הפך ברגע למי שלא מחוייב לנתניהו", והבהיר: "לרגע לא התחייבתי ללכת עם נתניהו לכל מהלך ולכל הרפתקה. הפוך, הבהרתי שוב ושוב לפני הבחירות שלא אסכים לשום ממשלה שתישען על תומכי טרור כמו עבאס".

"התחייבתי, ואני עומד מאחורי ההתחייבות הזו גם היום, ללכת עם נתניהו ולא להיכנס בלי הליכוד ושאר השותפים במחנה הלאומי לשום קואליציה", הדגיש. "אני מקווה שנצליח להקים ממשלת ימין על מלא, ואם ניכשל בכך בשל שיקולים אישיים וחסרי אחריות של אנשים בימין, נלך ביחד בראש מורם לאופוזיציה ונחזור מהר מאוד כמו גדולים".

בליכוד מעריכים כי בתקופה הקרובה לא תירשם התקדמות משמעותית במגעים להרכבת הקואליציה. בשלב זה מאמצי נתניהו ושליחיו לחלץ מבנט הבטחה שלא ילך עם גוש השינוי בשום מצב מעלים חרס. גורם בכיר בליכוד שצוטט ב'מעריב' אמר כי "המצב בהחלט מורכב והפתרון להשגת 61 מנדטים לא נראה לעין. אם וכאשר הפתרונות יימצאו ונתקדם בדרך כזו או אחרת, זה יכול לקרות רק לקראת סיום תקופת המנדט. באופן טבעי רק אז הצדדים יהיו יותר מוכנים לפשרות ולמציאת פתרונות לבעיות. כעת לא הזמן".

עם זאת, בליכוד החליטו להפעיל לחץ על יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט: אחרי פגישתו עם נתניהו במעון ראש הממשלה בשבוע שעבר, העבירו גורמים במפלגה מסר שלפיו "בנט סגור עם לפיד ורק מחכה שהמנדט יעבור ליו"ר יש עתיד". בזה מנסים בליכוד לחלץ מבנט הבטחה שלא ילך עם אף אחד פרט לנתניהו, גם במחיר של בחירות חמישיות.

גורם בליכוד מבהיר בעניין זה: "האמירה הזאת, לו הייתה נאמרת על ידי בנט, הייתה מלחיצה את גדעון סער, שלא מעוניין במערכת בחירות נוספת. אולי סער היה אז שוקל הצעות להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו בתמורה לחקיקת חוק שיגביל את תקופת הכהונה של ראש ממשלה בישראל".

על פי הדיווח של אנה ברסקי, בימינה מציינים כי "בנט הבהיר לנתניהו במהלך השיחה ביניהם כי כל עוד המנדט נמצא בידיו, הוא ומפלגתו הולכים איתו באופן מלא ומשקיעים את כל מאמציהם בהקמת ממשלת ימין – בלי משחקים ובלי הליכים מקבילים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום את חבר הכנסת ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר לעמוד בראשות הוועדה המסדרת. הוועדה תקבע את הרכבי הוועדות בכנסת ה-24, וכן את הרכבי הוועדות הזמניות לכספים וחוץ וביטחון, שיכהנו עד שתוקם ממשלה ותגבש את הוועדות הקבועות.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מסר: "מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי, נפעל להסכמות עם כל סיעות הבית בשיתוף פעולה פורה למען אזרחי ישראל כדי למלא באמונה את השליחות הציבורית ואת רצונם של הבוחרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים