שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אציע עוצר לילי בחמישי, שישי ושבת"
נתניהו
השרים נוטים לקבל את ההצעה של משרד הבריאות. הממשלה ויתרה על אפשרות להטיל עוצר לילי בראשון בלילה רק על ירושלים החוגגת את שושן פורים
בנימין נתניהו | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) במתחם החיסונים בעכו, ואמר כי הממשלה תצביע הערב על הטלת עוצר לילה בימי חג פורים (חמישי, שישי ושבת) מ-20:30 עד 05:00 למחרת. "מטרת ההצעה היא למנוע את מה שקרה בפורים הקודם, אנחנו לא רוצים שזה יחזור על עצמו", אמר נתניהו.

"אנחנו עדיין בתחרות מול הנגיף ומול המוטציה המשתוללת. לצורך זה אנחנו צריכים לעבור את הימים הקרובים בשעה שאנחנו מחסנים את האוכלוסייה שבסיכון ומשלימים את מבצע החיסונים. לכן, אני אכנס את הממשלה הערב ואנחנו נקבל החלטות כדי למנוע מה שקרה בפורים הקודם".

ב'כאן חדשות' דווח כי בממשלה התלבטו כיצד לפעול בסוגיית ההגבלות בפורים והאם להחריג את ירושלים, שמציינת את שושן פורים ביום ראשון, כך שהגבלות העוצר הלילי יתקיימו רק בתחומה ביום זה ולא בכל חלקי הארץ. בסופו של דבר נסוגו בהם במשרד הבריאות מהרעיון, וההגבלות כרגע יתקיימו רק בחמישי, בשישי ובשבת.

מוקדם יותר הבוקר פנה פורום ראשי המסחר לממשלה ודרש כי העוצר בחג הפורים לא יתחיל לפני השעה 22:00 בלילה. "החלטה זו שוב תגרום לפגיעה מהותית במסחר שזה עתה החל להתאושש אחרי יותר מ-190 ימי סגר", נכתב בהודעת הפורום. "אם מטרת העוצר היא למנוע מסיבות והתקהלויות, הרי כל בר דעת יודע שאלו מתחילות קרוב לחצות".

מנהל 'מגן ישראל', פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, קיים היום תדרוך לתקשורת החרדית במהלכו עסק, בין היתר, בנתוני התחלואה בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט, כמו כן התריע מפני הסכנות העלולות להיגרם משמחת הפורים, שלא על פי ההנחיות.

"החג השמח הזה מגיע השנה עם חשש גדול שתגרם שוב התפרצות של תחלואה. אנחנו זוכרים מה אירע בחג הפורים הקודם, ואנחנו מודעים לתמונת המצב השברירית כיום, ומחובתנו לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תגרם. אנחנו שומעים על טישים בחצרות, ואני קורא למנהיגות החרדית לעשות הכל בכדי לעצור התארגנויות של אירועי פורים בניגוד להנחיות. אם ההנחיות לא ישמרו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב בפני סגירת מוסדות החינוך. אני לא אומר שצריך לוותר על מצוות השמחה, אבל אפשר לשמוח על פי ההנחיות ובאחריות. חשוב לזכור שכל מאמץ שלנו לשמור על ריסון בפורים, יעזור לנו לחגוג בשמחה את פסח".

פרופסור אש אף התייחס במהלך התדרוך להוראתם של גדולי ישראל בנוגע למגביות הת"תים: "אני מודה להנהגה הרבנית על ההוראה שנתנו לבחורים, שלא לצאת מהישיבות להתרמה השנתית ובאותה נשימה אני מודה לבחורים שנמנעים מלעבור בבתי הנדיבים ולאסוף כספים. לאור הנחיית הרבנים, אני קורא לציבור החרדי להרגיש בנוח שלא להכניס בחורים שאוספים כסף הביתה, גם אם הם מחוסנים".

בנוגע לימי הפורים ולהצעת הממשלה בנוגע להגבלות בימים אלו, אמר הפרופסור אש כי: "ההמלצה שלנו היא על עוצר לילי בסוף השבוע מהשעה 08:30 בערב עד 05:00 בבוקר".

במענה לשאלת 'בחזית' הבהיר כי "לאורך כל היום עצמו מתווה התו הירוק יהיה תקף. בבתי הכנסת אנחנו מאפשרים או 10 בפנים ו-20 בחוץ או לפי הנחיות התו הירוק, ואני מאמין שהרבה בתי כנסת יפעלו גם בפורים לפי התו הזה".

"ערכי היהדות חשובים מאוד למדינה ובתו הירוק קיימות מגבלות גם של תפוסה וגם של התנהגות, כמו מרחקים בין כסאות ושימוש במסכות, איסור אכילה ושתיה ועוד. בתי הכנסת שפועלים במתווה התו הירוק לא שונים משאר המקומות שפועלים במתווה הזה וגם עליהם יחולו הגבלות, לצד ההקלות של התו הירוק".

בנוגע לסעודות הפורים, ההנחיות שלנו הן לבצע ארוחות במסגרת משפחה גרעינית, או תוספת של משפחה מדרגה ראשונה אם הם מחוסנים, אך אף שוטר לא ייכנס לבית פרטי בכדי לבדוק זאת. יש אחריות אישית וחשוב שאנשים יבינו מה מותר ומה אסור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים