שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ארבעה מפרצי חירום חדשים בכביש 6
סעו בזהירות
השרה רגב: "התוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6 נועדה לאפשר תנועה מהירה וזורמת, תוך שמירה על ערנות הנהגים ובטיחותם. סעו בזהירות".
מפרץ בק"מ ה- 195 בין מחלף עירון למחלף עין תות לכיוון צפון | צילום: דרך ארץ
צילום: חוצה ישראל

משרד התחבורה השלים את הקמתם של ארבעה מפרצי חירום חדשים לשימוש הנהגים, בקטע המרכזי של הכביש. זאת, במסגרת תכנית מקיפה לשיפור הבטיחות בכביש 6 שמקדמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל') מירי רגב, באמצעות חברת חוצה ישראל.

מדובר בשני מפרצים לכיוון דרום, בין מחלף נחשונים למחלף בין שמן, ובין מחלף נשרים למחלף שורק, ושני מפרצים לכיוון צפון, בין מחלף עירון למחלף עין תות, ובין מחלף שורק למחלף נשרים, שנפתח אמש. השרה רגב ציינה כי בחודשים הקרובים תחל הכשרתם של חמישה מפרצי חירום נוספים, בחלקו הדרומי של הכביש ממחלף שורק דרומה.

מפרצי החירום מאפשרים חניה בטוחה בשעת חירום. אורך כל מפרץ הוא 350 מטרים ורוחבו 10 מטרים. הקמת מפרץ חירום דרשה את הרחבת השול במטרה לאפשר עצירת חירום בטוחה של כלי רכב לרבות משאיות, מבלי שיבלטו מחוץ לגבולות השול.

הקמת מפרצי החירום היא חלק מפרויקט בטיחות נרחב שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, בהשקעה של כ-90 מיליון שקלים. הפרויקט כולל הקמה של 9 מפרצי חירום ו-4 מפרצי מנוחה לאורך הכביש. חברת 'דרך ארץ', זכיינית הקטע המרכזי של כביש 6, אחראית לתכנון וביצוע בקטעים שבאחריותה.

השרה רגב ציינה כי מציאת האיזון הנכון בין השאיפה לספק לנהגי ישראל תשתיות תחבורה מהירות ונוחות, ובין הצורך לשמור על הבטיחות בכבישים היא אתגר מקצועי משמעותי. "התוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6 נועדה לאפשר תנועה מהירה וזורמת, תוך שמירה על ערנות הנהגים ובטיחותם. סעו בזהירות ואם יש מקרה חירום ואתם מרגישים צורך לעצור עשו זאת במפרץ הקרוב, מבלי להפריע לתנועה ולסכן את עצמכם!", הוסיפה השרה רגב.

מחברת חוצה ישראל נמסר כי במהלך השנים גדל מספר המשתמשים בכביש 6, שהפך לעורק תחבורה ראשי של מדינת ישראל. החברה מנהלת מעקב צמוד אחר יישום היבטי הבטיחות בכביש, ומקדמת באופן שוטף שיפורים בטיחותיים לרווחת משתמשי הדרך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים