שיתוף
תגובות
משפט » ארבעה שופטים נבחרו לבית המשפט העליון
ניצחון לסער
הועדה לבחירת שופטים בחרה היום ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: השופטת גילה כנפי-שטייניץ. השופט חאלד כבוב. עו"ד יחיאל כשר והשופטת רות רונן
חה"כ גדעון סער | צילום: ערוץ כנסת

הועדה לבחירת שופטים בחרה היום (שני) ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: השופטת גילה כנפי-שטייניץ. השופט חאלד כבוב. עו"ד יחיאל כשר והשופטת רות רונן.

שר המשפטים גדעון סער, שלושה שופטים, 2 נציגי לשכת עוה"ד וח"כ רייטן הצביעו בעד ארבעת המועמדים. שרת הפנים וחברת הוועדה איילת שקד תמכה רק במועמדותם של יחיאל כשר וגילה כנפי-שטייניץ. עמדת המיעוט – ח"כ שמחה רוטמן הצביע נגד המועמדים שנבחרו.

שר המשפטים גדעון סער: "ארבעת השופטים החדשים שנבחרו לבית המשפט העליון הם מעולים שבמעולים. הם נבחרו לפי 3 אמות המידה שקבעתי: מצוינות, איזון וגיוון. מגוון של דעות, מגוון מגדרי ומגוון של עדות. אני נושא באחריות למערכת החשובה הזאת. לא קיבלתי ולא אקבל ציונים או תכתיבים מגורמים קיצוניים או אופוזיציוניים. רוב העם מבין שמערכת המשפט צריכה תיקון ולא הרס, ומעריך את המחוייבות לשמירת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שר הביטחון, בני גנץ: "מברך על ארבעת המינויים של הוועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. אין יום שבו המציאות הישראלית לא מוכיחה לנו עד כמה חשובה מערכת המשפט לשמירה על הדמוקרטיה, הביטחון ומערכות האיזונים. אני בטוח שהשופטים שמונו ימלאו את תפקידם נאמנה למען החברה הישראלית והצדק".

יו"ר עוצמה יהודית בתגובה לאישור הוועדה לבחירת שופטים: "איילת שקד שוב פגעה בימין, אם הייתה רוצה הייתה מעמידה אולטימטום לגדעון סער, אבל שקד מעדיפה להצטייר בתקשורת כאילו היא לוחמת למען הימין, אך בפועל מאפשרת לשמאל לשלוט במדינת ישראל".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז בתגובה לבחירת השופטים לביהמ"ש העליון: "לעם ישראל כבר נמאס מכאבי הבטן של חברי מפלגת ימינה, ובראשם השרה שקד וח"כ ניר אורבך. בזמן שהם מספרים לכולם שהם שומרים על האינטרסים של הימין, הם מעדיפים למכור שוב את ערכיהם, ולתת חיזוק נוסף לדעות הפרוגרסיביות בבית המשפט העליון".

מפלגת הציונות הדתית בתגובה למינוי ארבעת שופטי העליון: "איילת, את יכולה לרמות את כל האנשים חלק מהזמן וחלק מהאנשים כל הזמן. אבל את כבר לא יכולה לרמות את כל האנשים כל הזמן. "הדיל" שהיית שותפה לו היום הוא כישלון מחפיר של מי שהבטיחה לנצח על בג"צ".

"הנזק לדמוקרטיה הישראלית ממינוי ארבעת השופטים היום שינציחו את החונטה המשפטית השלטת בחגיגות הנצחון, יורגש עוד שנים רבות. כדי לא להרגיז את השותף עבאס לא היה בכוחך אפילו להתנגד למינויו של כבוב אשר נפגש עם תומכי טרור ופגע במשפחות השכולות".

"היום הוכח שוב שאת וחבריך בימינה הם אסקופה נדרסת בדרך למימוש וביסוס שלטון השמאל במדינת ישראל. נחליף אתכם הכי מהר שאפשר בהנהגה יהודית, ציונית ולאומית לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים