שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ארגון הבריאות העולמי: אין הדבקה שניה בקורונה
סוף לבהלה
ארגון הבריאות העולמי שם קץ לוויכוח הסוער אודות שאלת ההידבקות הנוספת בקורונה למי שכבר נשא את הנגיף והחלים ממנו
בניין ארגון הבריאות העולמי בז'נבה | צילום: Hector Christiaen, שאטרסטוק

לאחר שבשבועות האחרונים החלו להתפרסם בעולם דיווחים על אנשים שחלו בקורונה, החלימו וקיבלו פעם נוספת תשובה חיובית, נרשמה דאגה רבה בקרב מומחי הרפואה העוסקים בפיתוח חיסון ודרכי טיפול מפני הנגיף. שכן עד אז הייתה תקווה שבאופן טבעי, מי שכבר חלו בנגיף, פיתחו נוגדנים שבוודאי יסייעו בהדחקתו.

לאורך שבועות ארוכים בהם שרר אי וודאות באשר לאפשרות כי חולי קורונה שכבר הבריאו אינם חסינים מפני הידבקות נוספת. החשש היה כה משמעותי, עד שארגון הבריאות העולמי מיהר אף הוא לפרסם הודעה ולפיו, אין כל ראיות כי מי שחלה פעם אחת בנגיף לא יכול לחלות שוב.

בימים האחרונים פרסם הארגון הודעה נוספת, הפעם 'מרגיעה' יותר בו הוא מבהיר לכאורה את הסיבות לכך שחולי קורונה שכבר הבריאו מקבלים עדיין מעת לעת תשובה חיובית. הסיבה לכך היא, לדברי מומחי הארגון, מפני שאצל המחלימים, לוקח לגוף זמן רב יותר מהרגיל לפנות את התאים המתים של הנגיף שעדיין מוסלקים בגופם, וכי למעשה אין מדובר בהדבקה חוזרת.

ד"ר מריה ואן קרחוב, אפידמיולוגית מומחית למחלות מדבקות, הסבירה בראיון ל-BBC, כי "במסגרת תהליך ההחלמה של הריאות יש חלקים קטנים של רקמת ריאה שהם למעשה תאים מתים שעליהם להתפנות מהגוף. אלה בעצם התאים שגורמים לתוצאה החיובית בבדיקה החוזרת שעורכים למחלימים", לדבריה, "אין זה אומר שהגוף נדבק פעם נוספת מהנגיף אלא פשוט חלק מתהליך ההחלמה".

כזכור, בשבועות האחרונים דווחו בדרום קוריאה על יותר מ-100 מקרי הידבקויות חדשים בנגיף מה שהכניס את עולם הרפואה לתזזית מחשש כי הנגיף פיתח מוטציות שביכולתן להתגבר על הנוגדנים שפיתחו מי שכבר החלימו פעם אחת מהוירוס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים