שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארגון הבריאות העולמי: "חלה התייצבות באומיקרון"
חודש וחצי מהופעתו
ההערכות הן כי יותר ממחצית אוכלוסיית אירופה צפויה להידבק באומיקרון במהלך שישה עד שמונה השבועות הקרובים, כך לפי הנס קלוגה, בכיר בסניף אירופה של ארגון הבריאות
בניין ארגון הבריאות העולמי בז'נבה | צילום: Hector Christiaen, שאטרסטוק

כחודש וחצי לאחר שהתגלה והתפשט ברחבי העולם – ארגון הבריאות העולמי קובע היום (ג') כי חלה ירידה או התייצבות בהופעתו של וריאנט אומיקרון במדינות רבות ברחבי העולם. לצד זאת, הוא עדיין נחשב הווריאנט השכיח יותר במדינות רבות לעומת זן הדלתא שקדם לו.

את הנתונים ראה ארגון הבריאות בדרום אפריקה, שם התגלה לראשונה הווריאנט, וכך גם בבריטניה שהתמודדה עם שיאי תחלואה בשבועות האחרונים. מדינות נוספות שבהן ממוצע המאומתים התייצב הן צרפת וספרד, וכך גם קנדה ודנמרק מתייצבות.

ההתייצבות המדוברת היא במספר המאומתים. עם זאת, מספר המאושפזים ברוב המדינות, שמפגר בכ-10 ימים אחרי המאומתים, עדיין נמצא בעלייה. יש גם מדינות שלמרות זאת ממשיכות לספוג עלייה גם במאומתים היומיים, כמו ארצות הברית, אוסטרליה ואיטליה.

ההערכות הן כי יותר ממחצית אוכלוסיית אירופה צפויה להידבק באומיקרון במהלך שישה עד שמונה השבועות הקרובים, כך לפי הנס קלוגה, בכיר בסניף אירופה של ארגון הבריאות העולמי. "אירופה ראתה יותר מ-7 מיליון נדבקים בשבוע הראשון של 2022 – זה יותר מהכפלה על פני תקופה של שבועיים", הסביר קלוגה בתדרוך לכתבים. באשר להגבלות ציין הבכיר כי בתי הספר והמוסדות החינוכיים הם האחרונים שצריכים להיסגר והראשונים להיפתח מחדש.

את הדברים מביא ארגון הבריאות העולמי ומדגיש כי נדרש מחקר נוסף על מנת להבין טוב יותר את פוטנציאל "ההימלטות" של אומיקרון מהחיסונים. נתונים נוספים מהמחקר צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים