שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ארגון הבריאות העולמי מצא שם לסרבני ההנחיות
"עייפות פנדמית"
לא עוד חרדים: ארגון הבריאות העולמי מציג מונח רפואי חדש המבטא תסמונת גלובלית לאי ציות להנחיות הזהירות מפני נגיף הקורונה • ההמלצות לממשלות להתמודדות עם התופעה
חרדים מפגינים בירושלים נגד הסגר | צילום: דוברות המשטרה

מסתבר כי תופעת סרבני החיות הריחוק החברתי ותקנות הקורונה היא לא פחות מתסמונת גלובלית רחבת היקף וכלל עולמית, ובניגוד למתואר בישראל הדבר אינו מתויג כ'תסמונת' חרדית שפרצה בתגובה להגבלות שהושתו על הציבור כהתגוננות מפני נגיף הקורונה.

הכירו את המונח הרפואי החדש מבית היוצר של ארגון הבריאות העולמי – "עייפות פנדמית". משמעות המונח הרפואי החדש היא שחיקה ועייפות החומר וכן ירידה במוטיבציה להנחיות רפואיות מסוימות הנמשכות לפרקי זמן ממושכים.

בשל התרחבות התופעה והתפשטותה ברחבי העולם, פרסם בימים האחרונים ארגון הבריאות העולמי מסמך שהועבר למדינות, ובו 5 המלצות כיצד להגביר בקרב האוכלוסייה את המודעות והאנרגיות הנכונות שיסייעו להתגבר על ה"עייפות הפנדמית".

העייפות הפנדמית מוגדרת על ידי ארגון הבריאות העולמי כ"ירידה במוטיבציה לציית להנחיות המניעה מהידבקות בנגיף, המופיעה באופן הדרגתי, לאורך זמן, והמושפעת מרגשות, חוויות ותפיסות של הפרט את הסיטואציה".

את המכתב ששוגר למדינות העולם הנפיק הארגון בסיוע מומחים בפסיכולוגיה חברתית ומדעי ההתנהגות, ראשי ארגוני בריאות באירופה ונציגים של ארגוני החברה האזרחית. הללו השתתפו בישיבה וירטואלית יוצאת דופן והאזינו למומחים מטעם האו"ם שניתחו את התופעה המתרחבת והמדאיגה. המומחים הציגו לקחים שנלמדו ממדינות שונות ושיתפו בדוגמאות – כולל מישראל – לדרכים יעילות להתמודדות עם התופעה.

לטענת ארגון הבריאות, הסיבה לכך שהתופעה פשתה ומאיימת על החברה הגלובלית דווקא בימים אלה נובעת מהעובדה שהחומרה וההיקף של COVID-19 הביאו ליישום צעדים פולשניים באוכלוסייה, והפכו לבעלי השפעה חסרת תקדים על חיי היומיום של כלל הציבור, כולל אלה שלא נפגעים ישירות מהנגיף עצמו.

במסמך קוראים בארגון לממשלות ליישם מדיניות הכוללת 5 עקרונות, מתוך מטרה לשמור על בריאות הציבור ולהחיות מחדש את התמיכה הציבורית במאמצי מניעת התפשטות הנגיף.

בארגון ממליצים לקבל את ההחלטות בשקיפות ציבורית ולנמק לציבור את ההחלטות הנוגעות להגבלות. בנוסף, הומלץ לנהוג ב"הגינות ברמה גבוהה בכל הקשור לקביעת ההגבלות".

בנוסף, ממליצים בארגון להעביר "מסרים עקביים לציבור ולהימנע מצעדים סותרים", כמו גם לשתף את הציבור בהחלטות ובמציאת פתרונות כדי למנוע מסרים מבלבלים בין מומחים ודוברים.

בארגון ממליצים עוד,  לראות את הנולד – ככל הניתן. במקביל, לתת לאנשים לחיות את חייהם תוך סיכון מנימלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים