שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ארגוני הנכים הודיעו כי הם מתנגדים לתקציב
שוב הפגנות?
ארגוני הנכים נגד התקציב: "פגיעה קשה בנכים הקשים, מציבים תנאים מחמירים לקבלת פטור ממס הכנסה"
תגיות:
נכה | צילום: VGstockstudio, שאטרסטוק

ארגוני הנכים והעמותות השונות תוקפים את סעיף 21 בחוק ההתייעלות הכלכלית, שעלול לפגוע בנכים הקשים, בעקבות הוספת תנאים מחמירים לקבלת פטור ממס הכנסה בתקציב החדש שצפוי להיות מאושר בשעות הקרובות. עיקר הנכים הצפויים להיפגע הם אלו שלמרות נכותם הקשה עושים מאמץ כביר כדי לצאת למעגל העבודה.

עד היום, נכה עם 90% נכות משוקללת היה זכאי לפטור ממס וזאת ללא כל קשר להרכב אחוזי הנכות המזכים בפטור. כעת, החקיקה החדשה מבקשת לקבוע כי על מנת שנכה יהיה זכאי לפטור ממס, חייב לפחות אחד מהליקויים הרפואיים להיות בשיעור של 40% ובסה"כ במצטבר שיעור הנכות הרפואית יעמוד על 90%.

בעקבות החקיקה החדשה, פנו ארגוני הנכים ליו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, עורכת הדין ענת קאופמן, ועדכנו אותה בפנייה שנעשתה לחברי הכנסת בנושא ובבקשה להורידו מחוק ההסדרים.

עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין: "שוב פוגעים דווקא בנכים הקשים ומציבים תנאים מחמירים לקבלת פטור ממס הכנסה. הוספת התנאי הדרקוני החדש תוביל להוצאתם של נכים רבים מהגדרת נכים בישראל ורק מעטי מעט יוכלו לעמוד בקריטריון כדי להיות מוכרים כנכים לצרכי פטור מס הכנסה. לרוב, נכים הסובלים מ40% נכות בלקות אחת, לא ישתלבו בשוק העבודה מכיוון שמדובר בפגיעה קשה ביותר. כך שבפועל, הסעיף החדש עלול יפגע במרבית הנכים. אין זה ראוי לפגוע דווקא בנכים הקשים, אשר אינם זכאים להטבות אחרות כגון שירותים מיוחדים, נכות כללית, סיעוד ועוד, רק מכיוון שהם בחרו לצאת ולעבוד ולהשתכר למחיתם על אף נכותם הקשה וזאת כדי לא להיות לנטל על החברה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים