שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארדן: "האו"ם הופך עצמו ללא רלוונטי"
מועצת הביטחון
בחודש הקרוב צפויה העצרת הכללית של האו"ם לאמץ 'חבילת' חוקים אנטי ישראלים בתמיכת הרש"פ • ארדן: "במקום לעבוד כמו כל סוכנות פליטים, אונר"א מנפחת את מספרם"
בניין האו"ם | צילום: nexus 7, שאטרסטוק

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תוקף את המדינות שהצביעו כהרגלן ובאופן מסורתי נגד ישראל, בדיון השנתי על הפרת זכויות האדם שהתקיים אתמול באו"ם.

בדברים שנשא בפני מועצת הביטחון אמר ארדן, כי "אותן מדינות, במקום לשכנע את הפלסטינים לבחור בדרך של משא ומתן ושלום, הן נוקטות בצעדים שפועלות את ההיפך המוחלט ורק מעודדות את הפלסטינים להקשיח את העמדות שלהם. כל קול בעד ההחלטות הוא צעד אל עבר הפיכת האו"ם לגוף לא רלוונטי".

בנאומו תקף ארדן את ארגון זכויות האדם של האו"ם (אונר"א) שפועלת כארגון צדקה בתוככי הרשות הפלסטינית והציג את הטענה הישראלית כי הארגון מממן לימודים אנטישמיים ואנטי ישראלים בבתי הספר. "אחת הסיבות המרכזיות לכישלון האו"ם בפתרון הסכסוך, היא התמיכה שלו באונר"א", ציין ארדן.

לדבריו, "במקום לעבוד כמו סוכנות הפליטים של האו"ם כדי לשלב את הפליטים בארצות מושבם, אונר"א מנפחת את מספרי ה'פליטים' ומכירה באופן אוטומטי בכל צאצא פלסטיני כפליט, גם בכאלה שכבר הפכו לתושבי קבע במדינות אחרות".

בדבריו התייחס ארדן להחלטה המנתקת את הזיקה היהודית להר הבית והמקומות הקדושים, ואמר כי "הניסיון החצוף לשכתב את ההיסטוריה לא ישנה את העובדה כי הקשר בין העם היהודי לירושלים הוא בן אלפי שנים".

"בתור השר לביטחון פנים, פעלתי כדי שבני כל הדתות יוכלו לבקר במקומות הקדושים בירושלים, בתקופת כהונתי, מספר היהודים שביקרו בהר הבית הוכפל פי שלושה. שום החלטה שעברה כאן לא תעצור את זה ושום החלטה שתחליטו לא תשנה את הקשר של העם היהודי למקום הקדוש לו ביותר – להר הבית", הוסיף.

יצוין, כי בחודש הקרוב צפויה העצרת הכללית של האו"ם לאמץ 'חבילת' חוקים אנטי ישראליים שהוגשו על ידי מספר מדינות בתמיכת הרשות הפלסטינית.

בין ההחלטות שיוגשו: חידוש המנדט של 'ועדת פלסטין' ו'מחלקת פלסטין' במזכירות האו"ם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים