שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב תקפה מיליציה פרו איראנית בסוריה
ישראל עודכנה
הפנטגון דיווח שכוחות אמריקניים תקפו מהאוויר מבנים במזרח המדינה השייכים לכוחות פרו-איראניים. מטוסי קרב אמריקניים הטילו שבע פצצות במשקל של כ-226 ק"ג כל אחת
התקיפה האמריקאית בסוריה | צילום: תקשורת ערבת

צבא ארצות הברית תקף הלילה (בין חמישי לשישי) מיליציות פרו-איראניות בסוריה, שלאחרונה תקפו יעדים אמריקניים בעיראק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 17 לוחמים נהרגו וכי 3 משאיות שהובילו תחמושת נפגעו. בכלי תקשורת המזוהים עם המיליציות הפרו-איראניות דווח על הרוג אחד וכמה פצועים באורח קל.

ב'וואלה' דווח כי ארצות הברית עדכנה את ישראל מראש בכוונתה לבצע את התקיפה. זו הייתה התקיפה הגלויה הראשונה שמבצע הממשל האמריקני במזרח התיכון מאז כניסתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לתפקידו לפני חמישה שבועות.

על פי הדיווח של ברק רביד, בכירים ישראלים אמרו כי מדובר בעדכון שגרתי שמתרחש בכל פעם בו פעולות מבצעיות של ארצות הברית עלולות להשפיע גם על ישראל ולהיפך. בישראל מאוד מרוצים מהתקיפה, וסבורים שהיא תשגר מסר לאיראן לפיו עליה לרסן את עצמה ואת שליחיה באזור.

בתקיפה הטילו מטוסי קרב אמריקניים שבע פצצות במשקל של כ-226 ק"ג כל אחת על כמה מבנים בגבול סוריה-עיראק. דובר הפנטגון ג'ון קירבי ציין כי המתקנים שנפגעו נמצאים בנקודת ביקורת גבולות במזרח סוריה וכי התקיפה אושרה אישית על-ידי הנשיא ג'ו ביידן. "בהנחיית הנשיא ערכו כוחות צבא ארה"ב תקיפות אוויריות נגד מתקנים ששימשו מיליציות המגובות על-ידי הרפובליקה האיסלאמית של איראן במזרח סוריה", אמר הדובר קירבי.

גם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין התייחס לתקיפה: "ארה"ב בטוחה שהיא פגעה ביעד הנכון בתקיפה בסוריה על המיליציה הנתמכת על ידי איראן". במסיבת עיתונאים שערך ציין אוסטין: "בשלב זה אני לא יכול לספק עוד פרטים, אך אנחנו יודעים במה פגענו. המטרה הזו שימשה את המיליציה השיעית שהובילה את התקיפות נגדנו". כשנשאל מתי הנשיא ביידן אישר את התקיפה, השיב אוסטין: "זה קרה היום בבוקר, זה כל מה שאגיד".

לפי בכיר במיליציה העיראקית, התקיפה בוצעה באזור אל-בוכמאל, סמוך למעבר אל-קאים בגבול סוריה-עיראק. הפנטגון הציע קבוצת מטרות גדולה יותר לתקיפה, אבל הגורמים האמריקניים אמרו כי ביידן בחר באופציה הפחות אגרסיבית. בנוסף הוחלט לתקוף בסוריה ולא בעיראק.

בשבוע שעבר קבלן אזרחי אמריקני נהרג וחמישה אחרים, בהם חייל, נפצעו במתקפת רקטות על בסיס של הכוחות האמריקניים ליד העיר ארביל שבחבל כורדיסטן בעיראק. לפחות שלוש רקטות נחתו בבסיס האמריקני, השוכן בקרבת נמל התעופה של ארביל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים