שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב דנה עם סעודיה באפשרות לנורמליזציה
תצטרף להסכמי אברהם?
המקורות ציינו כי בשיחה עם סאליבן, יורש העצר לא שלל את המהלך, תוך שהוא מדגיש כי גם אם הם יקבלו בחיוב את העניין, מהלך כזה ייקח זמן ואף הוא יותנה במספר צעדים
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

לאחר התנגדות ארוכה מצד יורש העצר: ממשל ביידן דן עם סעודיה באפשרות לנורמליזציה עם ישראל והצטרפות ל"הסכמי אברהם". על פי הדיווח, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן העלה את הנושא בפגישתו עם יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמאן ב-27 בספטמבר במהלך ביקורו בממלכה – כך לפי שלושה מקורות אמריקאים וערבים שמעורים בנושא. כך דיווח ברק רביד.

המקורות ציינו כי בשיחה עם סאליבן, יורש העצר לא שלל את המהלך, תוך שהוא מדגיש כי גם אם הם יקבלו בחיוב את העניין, מהלך כזה ייקח זמן ואף הוא יותנה במספר צעדים הנוגעים ליחסי סעודיה – ארה"ב שצריכים להתבצע כתנאי ראשוני למהלך. הבית הלבן סירב להתייחס לפרטים.

כזכור, מאז כניסתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לתפקיד הממשל האמריקני התעלם הנשיא מהסעודים לל רקע רצח עיתונאי ה'וושינגטון פוסט' ג'מאל חשוקג'י אז ביידן אישר לפרסם לפני כמה חודשים את דוח ה-CIA שקובע כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן הורה על חטיפתו ורציחתו של חשוקג'י.

ההערכות אומרות כי ככל הנראה כל צעד מצד הסעודים לנורמליזציה עם ישראל עשוי להיות חלק משורת דרישות שתכלול צעדים ישראלים כלפי הפלסטינים וצעדים אמריקנים להפשרת היחסים עם בן סלמאן, עמו הנשיא ביידן סירב עד כה להיפגש או לשוחח.

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן פגש ביום חמישי שעבר בוושינגטון את שר החוץ האמריקני טוני בלינקן. בהצהרות הפומביות סביב הפגישה אף אחד מהצדדים לא הזכיר את הסוגיה של נורמליזציה עם ישראל. עם זאת, יום ויומיים קודם לכן עלה הנושא של נורמליזציה עם מדינות נוספות בפגישות שקיים שר החוץ יאיר לפיד גם עם בלינקן וגם עם סאליבן.

כזכור, בכיר ישראלי תידרך כתבים אמריקנים ביום חמישי שעבר לאחר הפגישות שקיים לפיד כי לפחות מדינה ערבית או מוסלמית "תצטרף בוודאות" להסכמי אברהם בשנה הקרובה. בכירים בממשל ביידן אמרו ביום שישי בשיחת ועידה עם מנהיגים יהודים אמריקנים כי הבית הלבן ומשרד החוץ בוושינגטון מקיימים מגעים שקטים עם כמה מדינות ערביות ומוסלמיות שיש להן פוטנציאל להצטרף ל"הסכמי אברהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים