שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב הודיעה על סיום סימון מוצרים ביו"ש
הכרזה דרמטית
פיצוי לסיפוח? שר החוץ האמריקני הפתיע במהלך הביקור ההיסטורי ביו"ש כשהכריז על הכרת ארה"ב בשטחי c • "הלוואי שלא אהיה מזכיר המדינה האחרון שמגיע למקום היפה הזה"
מייק פומפאו ובנימין נתניהו | צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

בשורה גדולה להתיישבות ולמדינת ישראל: שר החוץ האמריקני מייק פומפאו המבקר בישראל ניצל את הביקור שקיים בצהריים ב'יקב פסגות' ביו"ש כדי להכריז על מפנה דרמטי ביחסה של ארצות הברית להתנחלויות והודיע על הסרת סימון תוצרת המיובאת מהשטחים ככזו ועל אפשרות לסמן אותם החל מעתה כ'תוצרת ישראל'.

מדובר בשינוי מדיניות דרמטי שיוצא אל הפועל בימי דמדומי ממשלת טראמפ ושמביאה למעשה לידי ביטוי את מדיניות הסיפוח שלבסוף ירדה מהשולחן, המכירה בין היתר בשטחי c כחלק ממדינת ישראל.

בהצהרה שנשא אמר פומפאו, כי החל מעתה בעלי העסקים באזור זה יהיו מחוייבים לסמן מוצרים כ'תוצרת ישראל' כאשר הם מייצאים לארה"ב. "הגישה הזו מכירה בכך שיצרנים בשטח C פועלים בתוך המסגרת המנהלתית והכלכלית של ישראל ויש להתייחס לתוצרת שלהם בהתאם".

‏עוד אמר שר החוץ האמריקני, כי לפי מדיניות הממשל החדשה, יצרנים הנמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית – בשטח A או בשטח B – יצטרכו לסמן את מוצרים כ'תוצרת הגדה המערבית' כאשר הם מייצאים לארה"ב.

‏יצרנים שנמצאים ברצועת עזה יצטרכו לסמן את מוצריהם ב'תוצרת עזה' כשהם מייצאים לארה"ב. פומפאו הדגיש כי ארה"ב לא תתייחס יותר אל הגדה המערבית ואל רצועת עזה כאותה יחידת שטח ולא תאפשר לסמן מוצרים תחת 'תוצרת הגדה המערבית/עזה'.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התייחס לביקורו של מזכיר המדינה האמריקני ביו"ש, ואמר כי זהו "עוד ציון דרך היסטורי ביחסי החוץ של מדינת ישראל".

"לראשונה אי פעם שר חוץ אמריקני מבקר ביישוב ביהודה ושומרון – פסגות. זהו נצחון נוסף של המדיניות העקבית שמוביל ראש הממשלה נתניהו להעמקת אחיזתנו בארץ ישראל. המהלך האמריקאי הזה הוא המשך ישיר וחשוב של ההכרה בריבונותנו על רמת הגולן, ההכרה בירושלים כבירת ישראל וההכרזה על כך שהיישובים ביהודה ושומרון אינם נוגדים את החוק הבין לאומי", אמר לוין.

לוין הוסיף ובירך את מזכיר המדינה פומפאו על ביקורו החשוב,הצהרתו כי ארגוני ה-BDS יוכרזו כתנועה אנטישמית ועל ההכרזה כי המוצרים מיו"ש יסומנו כ'תוצרת ישראל'. "עמדתו האמיצה והנחרצת תירשם לתמיד כעמידה נחושה לצד הצדק והאמת ההסטורית", אמר.

בספר האורחים של היקב כתב פומפאו: "זו ברכה להיות כאן ביהודה ושמרון. הלוואי שאני לא אהיה המזכיר המדינה האחרון שמגיע למקום היפה הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים