שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ארה"ב וישראל לא רוצות עימות פומבי"
השליח לאיראן
שליחו של ביידן לנושא איראן אמר כי ארה"ב תנהג בשקיפות עם ישראל בכל הנוגע לקבלת ההחלטות בנושא האיראני. מחר: פגישת עבודה ראשונה בין צוות אמריקאי לישראלי
תגיות:
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: Matty Stern/ Public Domain

שליחו של נשיא ארצות הברית לנושא איראן, רוב מאלי, אמר בריאיון ל'וואלה' כי ארצות הברית וישראל רוצות להימנע מחזרה לעימות פומבי סביב הסכם הגרעין עם איראן, כמו זה שהתרחש ב-2015. לדבריו, ממשל ביידן מחויב להתייעץ עם ישראל ולנהוג עמה בשקיפות בכל הנוגע לקבלת ההחלטות של ארצות הברית בנושא איראן.

בריאיון הראשון של מאלי לתקשורת הישראלית, ובכלל מאז כניסתו לתפקיד, הוא מספר כי "היו לנו כבר שיחות רבות עם ישראל בנושא האיראני. אנחנו לא תמיד מסכימים, אבל השיחות פתוחות וחיוביות מאוד. למרות שיש לנו אולי פרשנות שונה ועמדות שונות לגבי מה שקרה ב-2015, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור על מה שהתרחש אז".

מאלי אמר בריאיון לברק רביד כי ארצות הברית הבהירה לאיראן כי היא מעוניינת להיכנס לשיחות דיפלומטיות רציניות כדי להשיג חזרה הדדית ליישום מלא של הסכם הגרעין מ-2015. "העמדה שלנו היא ששיחות ישירות הן הדרך היעילה ביותר לעשות זאת והן גם ימנעו אי הבנות, אבל עבורנו המהות יותר חשובה מהפורמט", אמר שליחו של ביידן.

לדבריו, הבחירות לנשיאות איראן בחודש יוני לא מהוות שיקול בקבלת ההחלטות של ממשל ביידן כיצד להתקדם בנושא הסכם הגרעין. "אנחנו לא מתכוונים לבסס את קצב הדיונים שלנו על הבחירות באיראן", אמר מאלי. "קצב ההתקדמות שלנו ייקבע לגבי היכולת שלנו להתקדם בצורה שתשרת את האינטרס הביטחוני האמריקני. במילים אחרות – אנחנו לא נרוץ להסכם ולחילופין לא נאט את ההתקדמות בגלל הבחירות באיראן".

בתוך כך, המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית הודיעה שתקיים מחר פגישת עבודה ראשונה עם חברי המועצה לביטחון לאומי בישראל. מדובר בפגישה ראשונה שתתקיים בין הצוותים מאז החלה כהונת ביידן בבית הלבן, לפני כחודשיים.

את הפגישה, שתהיה מקוונת עקב התפשטות נגיף הקורונה, יובילו היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן ומקבילו הישראלי, מאיר בן-שבת. הדיון יתמקד בנושאים אזוריים, זאת לאחר שורת התייעצויות שקדמו למפגש בתקופה האחרונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים