שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב לא מוותרת על פתרון שתי המדינות
"לא אלטרנטיבה"
מזכיר המדינה בלינקן צפוי לפגוש את שר החוץ לפיד ואת שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זייד נייען בנפרד. לאחר מכן הוא יארח פגישה משולשת עם שניהם
לפיד במהלך הביקור בארה"ב | צילום: שלומי אמסלם לע"מ

גורמים בכירים בממשל האמריקני קיימו הלילה (ד') תדרוך לכתבים לקראת הפגישה המשולשת בין מזכיר המדינה בלינקן לשר החוץ לפיד והבכירים מאיחוד האמירויות.

לפי הגורמים האמריקניים, ארה"ב פועלת להרחיב את מעגל המדינות החברות בהסכמי אברהם, שהובילו לפריצת הדרך ולשלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומדינות נוספות.

לפי אותם גורמים אמריקנים, בממשל האמריקני לא מסתפקים בהסכמי אברהם ולא רואים בהם אלטרנטיבה להסדר הסכסוך ישראל -פלסטיני, ואכן מקווים שהקשרים החדשים בין ישראל למדינות ערב יובילו להתקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני.

"אנו ממשיכים לברך על שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לכל המדינות באזור. אנחנו מקווים שהנורמליזציה תמונף להשגת פריצת דרך גם במסלול הישראלי-פלסטיני", אמר אותו גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית לקראת הפגישה המשולשת. בממשל לא פירטו איך מתכוונים בוושינגטון להשתמש בהסכמי הנורמליזציה כדי להביא להתקדמות בנושא הפלסטיני.

אחד הגורמים הבכירים שתדרכו את העיתונאים אמר: "ממשל ביידן החל את כהונתו עם מחויבות ברורה לפתרון שתי המדינות. אנו ממשיכים עם המחויבות הזאת גם כעת. נפעל להביא להתקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני ככל שנוכל ומתי שנוכל".

מזכיר המדינה בלינקן צפוי לפגוש את שר החוץ לפיד ואת שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זייד נייען בנפרד. לאחר מכן הוא יארח פגישה משולשת עם שניהם, לראשונה מאז החתימה על הסכמי אברהם.

כזכור, שר החוץ לפיד נפגש אמש עם יו"ר הסנאט וסגנית הנשיא קמלה האריס.

טרם הפגישה עם סגנית הנשיא אמר לפיד: "אני שמח להיות כאן, עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון. מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים. החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חרות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא".

"גם כשיש בינינו חילוקי דיעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת – לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה".

"הדיאלוג בינינו הוא תמיד מבוסס עובדות. נפגשנו בישראל כשבאת לראות במו עיניך את הקשיים, להבין את המורכבויות. את מכירה אותנו, אנחנו מכירים אותך, וזה מסביר את עוצמת הקשר".

"מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים. הדור הזה עסוק לא רק במלחמות ועימותים, אלא גם במשבר האקלים, משבר ההגירה העולמי, בשאלות של זהות", הוסיף לפיד.

"כדי לבנות את הידידות בינינו למאה השנים הבאות, אנחנו צריכים לחקור יחד את הנושאים האלה, ולעצב יחד ארכיטקטורה עולמית חדשה".

"גברתי סגנית הנשיא, תודה על החברות, תודה על הרצינות, ותודה על שנים ארוכות של תמיכה בבטחון ישראל ובדמוקרטיה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים