שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ארה"ב מוכנה לשיחות עם איראן"
בדרך להסכם?
ארה"ב, צרפת, גרמניה ובריטניה: "מעוניינות בהחזרת איראן לעמידה מלאה בהתחייבויותיה בהסכם הגרעין". ארה"ב הודיעה על הסרת הדרישה להחזרת הסנקציות על איראן
טילים איראניים | צילום: Anton_Medvedev, שאטרסטוק

ארצות הברית הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) למועצת הביטחון של האו"ם כי היא מסירה את דרישתה להחזרת סנקציות האו"ם על איראן. ממשל ביידן אף הודיע כי יהיה מכון להצטרף לשיחות עם איראן ומעצמות העולם על חזרה להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, ושממנו פרש הנשיא דונלד טראמפ במאי 2018.

ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי ארצות הברית מוכנה להצטרף לשיחות עם איראן והמעצמות על חזרה להסכם הגרעין. בוושינגטון אמרו כי ממשל ביידן יסכים להזמנה של האיחוד האירופי להשתתף בפגישה עם המדינות החברות בהסכם המקורי שנחתם ב-2015.

שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת קיימו הלילה פגישה דיגיטלית בה עסקו באיום האיראני. השרים הצהירו כי ההחלטה של טהרן להגביל את הגישה של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היא "בעלת אופי מסוכן". השרים פרסמו קריאה לאיראן לשקול את ההשלכות של פעולה כה חמורה, במיוחד בזמן זה של הזדמנות דיפלומטית מחודשת.

בהודעה משותפת לארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הבהירו כי הן מעוניינות להחזיר את איראן לעמידה מלאה בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. על פי ההודעה, אם איראן תחזור לעמוד בקפדנות במחויבויות שלה – כך גם ארצות הברית, שמוכנה לנהל דיונים עם איראן בנושא.

גרמניה הזהירה כי מהלכיה האחרונים של איראן מסכנים חזרה אפשרית של ארצות הברית להסכם הגרעין. "ככל שהיא תגביר את הלחץ, כך יהיה קשה יותר למצוא פתרון פוליטי", אמר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. לדבריו, השיחות "סבוכות מאוד בשלב זה משום שאיראן בבירור לא מחפשת לעצור את ההסלמה אלא הסלמה – וזה לשחק באש".

שר החוץ של איראן מוחמד זריף הגיב להודעה של המעצמות: "אם ארצות הברית תעשה צעד – כך גם אנחנו". נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אתמול כי על הממשל האמריקני לפצות את בני העם האיראני על "התנהלותו הבלתי שפויה" של הממשל הקודם חזר שוב על כך שארצו לא תיכנס לכל משא ומתן לפני הסרת הסנקציות מעליה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים