שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ארה"ב מתנגדת להחלטת בית הדין"
גיבוי לישראל
דובר מחלקת המדינה מסר כי "נמשיך לקיים את מחויבותו המלאה של הנשיא ביידן כלפי ישראל וביטחונה, כולל התנגדות לפעולות המבקשות לפגוע בישראל באופן לא הוגן"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

ארצות הברית הגיבה להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג המאפשרת חקירה נגד ישראל ומסרה כי היא "מודאגת מאוד". דובר מחלקת המדינה האמריקאית נד פרייס מסר תחילה כי "אנחנו מודיעים להחלטה ובוחנים אותה" ואז עדכן כי "ארה"ב מתנגדת להחלטת בית הדין בהאג". פרייס הוסיף: "נמשיך לקיים את מחויבותו המלאה של הנשיא ביידן כלפי ישראל וביטחונה, כולל התנגדות לפעולות המבקשות לפגוע בישראל באופן לא הוגן".

פרייס הוסיף כי ארצות הברית מחזיקה בעקרונות זהים לאלו שבית הדין הפלילי פועל לפיהם, אך טען בעקיפין כי אין לו הסמכות לעשות זאת. בכך בין השאר רמז למאבק שארצו מנהלת נגד בית הדין בגין חקירה אחרת סביב הלחימה באפגניסטן. "אנו שותפים למטרות בית הדין אבל באותו זמן תמיד חשבנו שסמכות בית הדין צריכה לחול רק על מדינות שמסכימות לכך או אם ומועצת הביטחון של האו"ם מחליטה על כך", אמר.

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה לאחרונה כי הממשל "יבחן מחדש" את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על בית הדין הבינלאומי הפילי בהאג ובכירים בו. בהודעת המשרד נכתב כי "למרות המחלוקת על מעשי בית הדין בנוגע לאפגניסטן ולסכסוך הישראלי-פלסטיני, הסנקציות ייבחנו מחדש בצורה מעמיקה".

"ארצות הברית שותפה למטרות של בית הדין בקידום לקיחת האחריות על הפשעים החמורים ביותר הידועים לאנושות", נכתב בהודעה. "יחד עם זאת, עמדתנו היא שתחום השיפוט של בית הדין הוא רק כלפי מדינות שהסכימו לכך, או בהתאם להפניית מועצת הביטחון של האו"ם".

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן גינה את ההחלטה שקיבל בית הדין הפלילי הבינלאומי: "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי היא חרפה וישראל דוחה אותה על הסף. ההחלטה היא החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות, ולא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה".

"ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט עצמאית, ולבית הדין הפלילי הבינלאומי אין שום סמכות לדון בנושאים האלה והעיסוק שלו רק פוגע ביכולת של ישראל ושל מדינות דמוקרטיות להילחם בטרור ולהגן על אזרחיהם. במקום לחקור פשעי מלחמה אמיתיים כפי שנקבע במנדט המקורי של בית הדין, בית הדין בעצם נותן פרס לטרור ולסרבנות הפלסטינאית", דברי ארדן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים