שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב נגד הניסוי של רוסיה: "מסכנת את החלל"
ביקורת חריפה
מחלקת המדינה של ארצות הברית בתגובה חריפה על הניסוי החריג של רוסיה – שיגור טיל לחלל מה שאיים על לוויינים וחיי אסטרונאוטים: "התנהגות מסוכנת"
שיגור חללית | צילום: Vladi333, שאטרסטוק

מחלקת המדינה של ארצות הברית בתגובה חריפה על הניסוי החריג של רוסיה – שיגור טיל לחלל מה שאיים על לוויינים וחיי אסטרונאוטים. ארה"ב תקפו בחריפות: "התנהגות מסוכנת ולא אחראית".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, תקף גם הוא את רוסיה: "הבדיקה הוכיחה בבירור שלמרות טענותיה של רוסיה, כי היא מתנגדת לנשק בחלל, היא מוכנה לסכן את המחקר והשימוש בו, על ידי התנהגות פזיזה וחסרת אחריות".

מזכיר המדינה האמריקני נד פרייס בתגובה חריפה נגד הניסוי של רוסיה ששיגרה טיל לחלל ואמר: "הניסוי הזה גרם ל-1,500 חלקים של פסולת חלל שחגה במסלול וניתן לעקוב אחריה, ועוד מאות אלפי חלקים קטנים יותר שגם הם עלולים לסכן לוויינים אחרים מה שמאיים על האינטרסים של מדינות בעולם".

עוד הוסיף נד פרייס: "ההתנהגות המסוכנת והבלתי אחראית של רוסיה מסכנת את התקיימות ארוכת הטווח של החלל החיצון". פרייס התחייס לדברי רוסיה שמתנגדת לחימוש שיסכן את החלל: "זה מראה בבירור שטענותיה של רוסיה כי היא מתנגדת לחימוש החלל הן לא הגיוניות וצבועות מפני שהם בעצמם שיגרו טיל לחלל".

מנהל נאס"א ביל נלסון, תקף את הרוסים ואמר: "אני זועם, זה בלתי מתקבל על הדעת. זה לא ייאמן שממשלת רוסיה תעשה את הניסוי הזה, ותאיים לא רק על אסטרונאוטים בינלאומיים, אלא על האסטרונאוטים שלהם, שנמצאים על תחנת החלל הבינלאומית, כמו גם על האסטרונאוטים בתחנת החלל הסינית". נלסון הוסיף, כי "בעקבות ענן הפסולת שנוצר, האסטרונאוטים עמדו בפני סיכון גדול יותר, אשר יכול לגרום לנזק עצום אם יפגע במקום הנכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים