שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב קוראת לרגיעה – האמירויות במתקפה
האלימות בירושלים
ארדואן כתב בעברית: "אנו מגנים בחריפות את ההתקפות המתועבות של ישראל נגד הקיבלה הראשונה שלנו מסגד אל אקסא, המתרחשות למרבה הצער, בכל חודש רמדאן"
המהומות בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

ארצות הברית הגיבה להתרחשויות ואמרה כי היא קוראת לשני הצדדים להפחית את המתיחות: "ארצות הברית קוראת לשני הצדדים לפעול במנהיגות ולעבוד בשיתוף פעולה לסיום האלימות, ולהמריץ מחדש מנגנוני תיאום ארוכי שנים ומערכות יחסים ששירתו את האינטרסים המשותפים במשך עשרות שנים. אין תירוץ לאלימות, שפיכות דמים כזו מטרידה במיוחד".

"אין תירוץ לאלימות אבל שפיכות דמים כזו מדאיגה מאוד עכשיו בימים האחרונים של הרמדאן. זה כולל את ההתקפה על חיילים ישראלים, פעולות תג מחיר, נגד פלסטינים – שאותן אנו מגנים", אמר דובר מלקת המדינה האמריקאית נד פרייס.

"זה קריטי ששני הצדדים יימנעו מפרובוקציות ויפגינו איפוק וישמרו על הסטטוס קוו בהר הבית גם במילים וגם במעשים. מנהיגים חייבים לגנות את האלימות. על כוחות הביטחון הישראלים לשמור על ביטחונם של כל תושבי ירושלים ולהעמיד לדין את האחראים לאלימות", הוסיף פרייס.

בהודעה יצא ממשל ביידן נגד פינוי אפשרי של משפחות פלסטיניות משכונות במזרח י-ם וטען כי יש להימנע מצעדים כדוגמת אלו שמביאים ללהט ומתיחות. "כפי שאמרנו בעקביות, קריטי להימנע מצעדים המחמירים את המתיחות או מרחיקים אותנו מהשלום, ובהן פינוי במזרח ירושלים, בניית התנחלויות, הריסת בתים ופעולות טרור".

איחוד האמירויות הגיבה גם היא להתפתחויות האחרונות בירושלים והביעה דאגתה מאירועי האלימות: "האמירויות מגנה את הפריצה למסגד אל אקצה וגירוש המשפחות הפלסטיניות משכונת שיח' ג'ראח". עוד נמסר בהודעה מטעם המדינה כי "ישראל היא האחראית על האזרחים הפלסטינים ועל זכויותיהם הדתיות" וקראה לנקוט "במירב דרגות האיפוק כדי למנוע גרירה של האזור לרמות חדשות של חוסר יציבות ואיום על השלום".

משרד החוץ של ערב הסעודית אמר כי הוא מתנגד לתכנית של ישראל לפנות תושבים משייח ג'ראח ולהחיל ריבונות על השכונה. "הממלכה מתנגדת לכל מהלך חד-צדדי שעלול לפגוע בתהליך השלום", נמסר. שייח אל-אזהר, הסמכות הדתית הבכירה בעולם הסוני, כינה זאת "טרור ציוני" המתרחש מול "דממת העולם".

באיחוד האירופי קראו להרגיע את הרוחות באזור: "קוראים לרשויות לפעול בדחיפות כדי להרגיע את המתיחות הנוכחית בירושלים. יש להימנע מפעולות הסתה סביב הר הבית ולכבד את הסטטוס קוו".

נשיא טורקיה ארדואן פרסם ציוץ בעברית: "אנו מגנים בחריפות את ההתקפות המתועבות של ישראל נגד הקיבלה הראשונה שלנו מסגד אל אקסא, המתרחשות למרבה הצער, בכל חודש רמדאן. כטורקיה, אנו נמשיך לעמוד לצד אחינו ואחיותינו הפלסטינים בכל הנסיבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים