שיתוף
תגובות
חדשות » ארה"ב שולפת את נשק יום הדין: חרם כלכלי על רוסיה
"מכה אנושה לרוסיה"
הנשיא ביידן החליט לשלוף היום את מה שכונה "נשק יום הדין", במסגרת כלכלית כמובן. הוא מתכוון להכריז על חרם מוחלט של ארצו על הנפט והגז הרוסי

הנשיא ג'ו ביידן צפוי להכריז הערב (שלישי) על חרם אמריקני נגד תעשיית האנרגיה של רוסיה, חרם שבמסגרתו ייאסר על חברות בארה"ב לייבא ממנה נפט, גז טבעי או פחם.

ביידן צפוי להכריז על המהלך בנאום מיוחד שיישא הערב, ולפי שעה לא ידוע האם מדינות נוספות, בעיקר ממערב אירופה יצטרפו לצעד כבד המשקל, שכן מערב אירופה כולה תלויה בנפט ובגז הרוסי.

כבר אתמול דווח כי ארה"ב שוקלת להטיל חרם שכזה בלי אירופה, שחוששת מאוד מהשלכות המהלך, לנוכח התלות הרבה שלה בעתודות של רוסיה.
בימים האחרונים הלכו וגברו הקריאות במערב להטיל סנקציות על התעשייה האנרגיה הרוסית – מקור ההכנסה הראשי של ממשל פוטין – שעד עתה הוחרגה מהסנקציות הכבדות שהוטלו על רוסיה. שלשום הצהיר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ארה"ב ובעלות בריתה האירופיות בודקות אפשרות לאסור ייבוא של נפט רוסי, אולם במערב אין תמימות דעים בעניין.

אירופה מייבאת כ-40% מהגז שלה מרוסיה, והחשש שכמות הגז הזו תקוצץ על-ידי סנקציות מערביות או על-ידי רוסיה עצמה, אם תחליט לנקום באירופים, כבר גרם לעלייה דרמטית במחירים שם. מדינות שונות באירופה תלויות במידה שונה בגז הרוסי – יש מדינות הקונות ממוסקבה רק כמויות גז קטנות יחסית, אם בכלל, ומנגד יש מדינות שכל ייבוא הגז שלהן נסמך על רוסיה – ולכן תתקשה היבשת לגבש עמדה אחידה בעניין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים