שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב תאפשר רישום העיר ירושלים בדרכונים
הכרה רשמית
בשל אי ההכרה הבינלאומית בירושלים כבירתה של מדינת ישראל, נמנעה ארצות הברית עד כה מציון שמה של ירושלים במסמכים רשמיים. השבוע הכל השתנה
הדרך לשגרירות ארה"ב בירושלים | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

כצעד נוסף של מחווה עבור ישראל, הודיעה אמש ארצות הברית על צעד שמהווה נדבך נוסף להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. מדובר בהכרה רשמית גם בתושבי ירושלים כמי שמתגוררים בבירת ישראל, כאשר בקרוב יוכלו תושבי ירושלים לציין את עיר מגוריהם בסעיף 'מקום הלידה' המופיע בדרכון.

יצוין כי עד כה, כצעד של אי הבעת עמדה בסכסוך הישראלי-פלסטיני ואי לקיחת צד במחלוקת בין הצדדים, נמנעה ארצות הברית לציין את שמה של העיר ירושלים במסמכים הרשמיים ובהם בדרכוני אזרחיה המתגוררים בישראל ובירושלים בירתה, כך שבערך 'מקום הלידה' המופיע בדרכון נכתב 'ישראל'.

מדובר על צעד המהווה השלמה סמלית להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים שנעשה על ידי ממשל טראמפ, כאשר בתגובה להתלהבות שאפפה את הישראלים באותם ימים הובטח על ידי ממשל טראמפ כי נושא עדכון שמה של עיר הבירה גם בניירות הרשמיים יטופל בהמשך.

העיתוי האמריקני למהלך המהווה צעד משמעותי מבחינת ישראל, נבחר בקפידה לימים של לפני הבחירות ככל הנראה כחלק מקמפיין הבחירות של הנשיא המכהן.

לפי הדיווח שנחשף לראשונה בג'רוזלם פוסט, הממשל מתכנן להודיע אולי אפילו כבר היום על השינוי במדיניות.

כזכור, לפני שנים אחדות נדון הנושא בפני בית המשפט הגבוה בארצות הברית במסגרת עתירה שהוגשה על ידי בעלי אזרחות אמריקנית המתגוררים בישראל, אלא שהעתירה נדחתה ולא זכתה לסעד המשפטי המתבקש. כעת כאמור, מבקש הממשל ליישם את שינוי המדיניות בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים