שיתוף
תגובות
משפחה » ארוחות צהריים: טרי, שאריות משבת או מבושל מהבוקר
איך אצלך
הסקר על ארוחות הצהריים הביא המון תגובות, כנראה ככה זה כשמדובר בעניין יומיומי כל כך. אז תודה ששיתפתן, ושווה לקרוא ולקבל טיפים מתוך התגובות הנבחרות שהבאנו
בשר ראש ואפונה | צילום: Natan Perlman

האימהות החרוצות של פעם היו כל הבוקר במטבח, כשחזרנו ב-1, הבית הדיף ניחוחות בישולים, והסירים בעבעו על הכיריים. אבל היום, איפה, אנחנו מגדלות ילדי מפתח וחוזרות ב-4 קרועות מעייפות למשמרת 2. מתי בדיוק אנחנו אמורות להספיק לבשל?

והכי גרוע? זה הריח מהמטבח של השכנה, הסופר וומנית הכל יכולה, היא אפילו כבר לא מרגיזה מרוב שהיא מוצלחת, אבל הריח כן, הוא ממש מעלה גירה.

אז איך את עם ארוחות צהריים? שאלנו אתכן. והנה התשובות שקיבלנו:
43.5% בסך הכל בסדר, פעם בשבוע הולכות על פלאפל או פיצה או משהו אחר קנוי.
34.8% נשות חיל שמתקתקות כל יום ארוחת צהריים, שאפו!
17.4% מאורגנות חבל"ז, מכינות מראש ומפשירות ומחמממות כששעת ארוחת הצרהיים מתקרבת. על הדרך הן מרגילות את הילדים שלא להיות מפונקים או בררניים מדי. זה מה יש.
ורק 4.3% משאירות את המטבח לבעל או לילדים.

קיבלנו מכן גם שיתופים עם טיפים שווים.

נ' משתפת: כמישהי שעובדת במשרה מלאה ותובענית ולא מאד אוהבת לבשל בטח לא ארוחות שזמן ההכנה שלהן עולה על חצי שעה- דואגת שתמיד תמיד יהיה במקפיא חזה עוף ) קונה אחת למספר שבועות כמות גדולה וחותכת( חתוך או שלם וירקות קפואים במגוון סוגים ואז נשאר רק לבחור- להקפיץ עם ירקות, לטגן במחבת פסים, שניצלים בתנור, שיפודים וכד מוסיפה ירקות קפואים- שעועית, גזר גמדי, ברוקולי וכד או סלט מהיר בסלייסר ותוספת מהירה של אורז, קוסקוס, בורגול וכו' ארוחה מעולה בכלום הכנה.

טיפ שווה משרה: ממליצה ממש על "נינג'ה גריל" – סיר חשמלי מעולה שמוציא מאמתחתו שניצלים נפלאים שלא מטוגנים בשמן – כאילו טוגנו בשמן, עופות צלויים נהדרים, המבורגרים קנויים/מעשי בית עסיסיים, אנטיפסטי, ועוד ועוד-והכל בזמן קצר וללא שמן. ממליצה בחום!!!

וזה מה שרחלי עושה: מכינה מרק ירקות גדול בתחילת שבוע, שמספיק לכמה ימים עם אפשרויות גיוון. כנפיים עוף בתנור ברוטב צ'ילי באורן (מלא!) או קינואה – ארוחה מזינה באפס עבודה. רצועות חזה עוף מוקפץ (מוכן בדקות!) עם תפוחי אדמה אפויים, אפשר גם לאפות במיקרוגל, מחוררים תפו"א, (לי יש מתקן שמתאים ל4 תפוחי אדמה גדולים) וזה שילוב מנצח.

הדסה: פעם בכמה ימים מכינה כמות גדולה של בשרי, לפעמים עוף, לפעמים חזה עוף בכל מיני צורות, הודו טחון וכאלו, מכינה בכל פעם כמות ענקית ומחלקת למנות ומקפיאה, בעלי בצהרים מוציא כמה שצריך, מחמם מפשיר ומכין תוספת שלא קשה להכנה, אורז- פסטה-בורגול וכדו'.

תקשיבו להברקה של לאה: קונה עופות טריים מקפיאה בתבניות כשהם כבר מתובלים על מצע בצל מאודה. בבוקר שמים על הפלטה עם שעון ל4 שעות ואת חוזרת לבית עם ריח שווה. את הופכת להיות השכנה בעלת הריחות!

מתי כדאי לבשל? קיבלנו מספר תשובות:

חיה: אני משתדלת להכין כל ערב שכולם כבר ישנים והבית שקט ארוחת צהריים ליום הבא, בישולים שלוקחים הרבה זמן להכין אותם כמו קובה וכו אני מכינה כמות ומקפיאה במנות ואז נשאר רק להכין רוטב, ואני מוציאה את זה בימים שלא הספקתי להכין יום קודם, פעם בשבוע אני מתכננת דברים שלוקח מהר להכין אותם ואז מכינה על המקום כמו שקשוקה וכו'

שרית: הכי טוב להכין בלילה את העיקרי ושחוזרים בצהרים מכינים תוספת אצלי זה עובד יופי.

שירה: לקום מוקדם בבוקר (כשכל המפריעים עדיין ישנים..) ולהכין אוכל. כיף לחזור בצהרים למשהו מבושל…

נועה אומרת: ביום החופשי להכין לכל השבוע ולהקפיא. אבל היא גם מציינת בכנות: עדיין לא הגעתי לזה…

עוד שיתוף כנה: בעלי למד שגם לחם עם חביתה זה ארוחת צהריים…. אני תמיד משתדלת שיהיה מה לאכול, גם עם זה לא בשרי ומפוצץ…

ויש גם מי שמתפרנסים כל השבת משבת: השבת שלי היא העמוד התיכון של השבוע יום ראשון ושני ניזונים משבת ויום ורביעי וחמישי מצטרפים לשבת.

ועוד אחת: בהכנות לשבת אני כבר מתכננת את המנות לשבוע הקרוב. מכינה מס' מנות עוף בשקית שניצלים דגים נקיים. הכל מוכן לבישול טרי. יש לי בד"כ תפריט די קבוע לימי השבוע.

ואמא של הלא מפונקים: הטיפ שלי שלא כתוב בעשרת הדברות שארוחת צהריים חייבת להיות בשרית. אצלי בצהריים אוכלים טוסטים / חביתות / סלט וכו' ובערך ב-7 בערב אוכלים בשרי. ממליצה בחום. וקיץ בריא לכולן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים