שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אשכנזי הנחה לבחון שיפור יחסים עם טורקיה
איחוי קרעים
שר החוץ כינס דיון לבחינת שיפור היחסים עם ארדואן • סוכם כי ייערכו גישושים מול טורקיה דרך ערוצים לא רשמיים
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

שר החוץ גבי אשכנזי ביקש לגשש האם רמיזותיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על כוונותיו לשיפור היחסים עם ישראל – אכן רציניות, כך דיווח ברק רביד ב'וואלה'.

אשכנזי קיים אתמול (רביעי) דיון בנושא היחסים עם טורקיה בו השתתפו בכירי משרד החוץ, יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן היועץ לביטחון לאומי ראובן עזר וכן נציגי משרד הביטחון והמוסד. לפי מקורות מדיניים בכירים, הדיון התכנס בעקבות שורה של איתותים שהגיעו לישראל מכיוונה של טורקיה בשבועות האחרונים.

האיתות האחרון של ארדואן הגיע ביום השישי כשאמר כי טורקיה ממשיכה בשיתוף הפעולה המודיעיני עם ישראל ורוצה "להוביל את היחסים לנקודה טובה יותר". ארדואן רמז על ראש הממשלה נתניהו כמי שמגביל אותו מלשפר את היחסים ואמר כי לולא "האנשים שנמצאים בראש הפירמידה" בישראל ואם המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים הייתה משתפרת, הקשרים בין המדינות היו יכולים להשתפר.

גורם ישראלי בכיר שצוטט בדיווח אמר שההתבטאות של ארדואן הפכה כמה מסימני השאלה לסימני קריאה והביאה להחלטה של אשכנזי לכנס דיון בנושא היחסים עם טורקיה עם נציגים מכל משרדי הממשלה הרלוונטיים. בדיון הוחלט להשתמש בערוצים שונים שיש לישראל מול טורקיה כדי לגשש ולברר אם ארדואן אכן מוכן לשנות גישה כלפי ישראל. עם זאת, בשלב זה הוחלט כי ישראל לא תגיב באופן רשמי ופומבי להתבטאויותיו.

היחסים בין ישראל לטורקיה התדרדרו מאז מבצע עופרת יצוקה בעזה ב-2008, והוקפאו כמעט לחלוטין אחרי משט המרמרה לעזה ב-2010, בו נהרגו 9 אזרחים טורקיים על ידי חיל הים. אז ארדואן איים כי "אם אתם -ישראל – רוצים את טורקיה כאויב, היא תהיה אויב חזק וקשה".

ב-2016 שתי המדינות שלחו שגרירים לאנקרה ולתל אביב וחידשו את הדיאלוג המדיני והביטחוני. אך ב-2018 היחסים נקלעו למשבר נוסף סביב האירועים בהר הבית. טורקיה גירשה את שגריר ישראל, ובירושלים נקטו צעד דומה.

דובר משרד החוץ ליאור חייט סירב להתייחס לדיווח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים