שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אשכנזי שוחח עם מזכיר המדינה טוני בלינקן
לראשונה
השניים דנו בנושאים אסטרטגיים איזוריים, המשך הרחבת מעגל השלום, האיום האיראני ונושאים נוספים. השניים סיכמו להמשיך וקבעו להיפגש כשיתאפשר
טוני בלינקן וגבי אשכנזי | צילום: מזכירות המדינה

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח הערב (רביעי) עם מקבילו האמריקאי, מזכיר המדינה, טוני בלינקן, ובירך אותו עם כניסתו לתפקידו תחת ממשל ביידן. השניים דנו בנושאים אסטרטגיים איזוריים, המשך הרחבת מעגל השלום, האיום האיראני ונושאים נוספים.

"ארה"ב היא ידידתה הגדולה של ישראל ושותפה אסטרטגית לתהליך השלום, היציבות הביטחונית האיזורית והיבטים כלכליים", אמר אשכנזי, "הסכמי השלום בהובלת ארה"ב יצרו קואליציית שלום רחבה במזרח התיכון ועל כולנו להמשיך ולפעול להרחבת המעגל והסרת כל איום היכול לערער את היציבות הביטחונית באיזור".

"אני בטוח שיחד נדע לפעול נגד הטרור העולמי וכל איום על היציבות המובל על ידי איראן ושלוחותיה", אמר השר הישראלי לעמיתו הטרי. ממשרד החוץ נמסר כי השניים סיכמו להמשיך ולדבר וקבעו להיפגש ברגע שיתאפשר לאור המגבלות בעקבות הקורונה.

מזכיר המדינה התייחס הערב במסיבת עיתונאים להסכמי אברהם ואמר כי "אנחנו תומכים בהסכמי אברהם, זה התפתחות חיוביות. באופן כללי, זה מקובל שממשל חדש יבחן עסקאות נשק". הוא לא ענה על השאלה האם ארצות הברית עדיין מכירה בריבונות של מרוקו על סהרה המערבית

בלינקן אמר מוקדם יותר היום בנאום לציון יום השואה הבינלאומי כי "בכל יום בו אשרת כמזכיר המדינה אני אשא איתי את הזיכרון של אבי החורג ומשפחתו, של שש מיליוני היהודים והמיליונים האחרים, אשר נהרגו במהלך השואה. אזכור שכוחה של מדינה אינו נמדד רק בגודל של צבאה ובכלכלתה, אלא באמצעות הבחירות המוסריות שהיא עושה. אזכור כי זוועות, כמו השואה, לא סתם מתרחשות. נותנים להן להתרחש. ועלינו מוטלת האחריות לעצור אותן. לא עוד".

אשכנזי אמר אתמול בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי "האיום המסוכן ביותר לישראל הוא איום הגרעין האיראני. עלינו לעשות כל מאמץ למנוע מאיראן להיות גרעינית, ולשם איראן חותרת. איום נוסף הנשקף מאיראן הוא תמיכתה בארגונים כמו חמאס וחזבאללה והפצת טרור, נשק וטכנולוגיית טילים מתקדמת. לכן אין לי ספק שאיראן צריכה להיות במקום הראשון בכל מה שקשור לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

"המדיניות שלנו מול ממשל ביידן בנושא איראן צריכה לעמוד על שלוש רגליים: הראשונה – דיאלוג מקצועי ואינטימי עם הגדולה בידידותנו; השנייה – שמירה על אופציה צבאית אמינה על השולחן; שלישית – יש לשכנע את ארה"ב שאיראן גרעינית ואיראן שחותרת להגמוניה אזורית היא איום על היציבות והביטחון של האזור כולו. בשום אופן לא הייתי ממליץ על מדיניות לעומתית מול האמריקאים בתקשורת. צריך למצות קודם את האפשרות לדאוג דרך דיאלוג ושיח מקצועי אמיתי ושקוף למענה לדאגות הישראליות, ובראשן הרחקת איראן ככל שניתן מהגעה ליכולת גרעינית".

"אנו בדרך לבניית שגרירויות באיחוד האמירויות ובחריין ולניסוח מעל 40 הסכמים שישמשו תשתית ליחסי המדינות במגוון נושאים: תיירות, ויזות, סחר, חקלאות, השקעות, מיסוי ועוד. שבעים אלף ישראלים כבר ביקרו במפרץ ויותר מאלף חברות ישראליות ומפרציות נמצאות במגעים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים