שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אשר זעק: "פתחתם תחרות מי מקל יותר"
הרפורמה בכשרות
בדיון אמש בוועדת הכנסת על רפורמת הכשרות זעק יעקב אשר על הסכנות הטמונות ברפורמה שתערער את מעמד הרה"ר
ח"כ יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

בדיון אמש בוועדת הכנסת על רפורמת הכשרות זעק יעקב אשר על הסכנות הטמונות ברפורמה שתערער את מעמד הרה"ר: "את בתי המשפט מישהו היה מעז להפריט? הרבנות היא מוסד ממלכתי, היא ברירת המחדל, מי שרוצה שיחמיר יותר, אבל אתם פותחים פה תחרות מי מקל יותר, זה אסון!".

בדבריו השווה אשר את הרגולציה של הרה"ר למערכת בתי המשפט ולמשרד הבריאות. "בית המשפט הוא מוסד ממלכתי, בין אם נאהב ובין אם לא, וזו המציאות. יש שם הרבה עיוותים וטענות על בעיות במערכת, האם בגלל זה הייתם מעזים להפריט את בתי המשפט?", טען.

עוד הוסיף: "משרד הבריאות הוא הגורם האחראי לקבוע מה בריא ומה לא, האם מישהו היה מעז לקחת את הסמכות הזו ולהפריט אותה בתחרות של מי מקל יותר? הרבנות היא מוסד ממלכתי שהוקם עם המדינה, הציבור החרדי לא קיבל אותה והחמיר יותר, יש לנו בזה מחלוקת היסטורית עם רבני המזרחי, אבל היה ברור שהרה"ר היא ברירת המחדל, זה הבסיס שממנו לא יורדים כדי שיהיה פה צביון יהודי מסוים".

הוא תיאר בציוריות את ההשוואה לתחום הבניה: "תארו לכם אדם שרוצה לבנות פרויקט בירושלים, ומכיון שהמהנדס בתל אביב סחבק ולא בודק לו קונסטרוקציה ולא משגע אותו עם נהלים ותקנים, אז הוא ירצה ללכת אליו שיאשר לו את הבנייה שלו בירושלים, זה נורמלי? זה בדיוק מה שאתם הולכים לעשות עם הכשרות".

אשר הוסיף: "יש לכם אולי כוונות טובות אבל אתם פותחים פה תחרות של מי מקל יותר, בעל עסק יבחן כל הזמן את המשגיח ואת התאגיד שלו האם הם קלילים ודורשים ממנו פחות, זה חורבן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים