שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ אשר: "כשמדובר בערבים אין לכם אומץ"
גזירת המעונות
בנאום תקיף נגד גזירת המעונות פנה ח"כ יעקב אשר לשרה ברביבאי וביקש שתעשה מאמץ של הרגע האחרון לדחות את הגזירה בשנה: "גורמים לאנשים סבל רק בגלל אמונתם"
ח"כ יעקב אשר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר אתגר את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שחתומה על גזירת המעונות של שר האוצר ליברמן, ופנה אליה מעל דוכן הכנסת: "אנחנו לא מבקשים רחמים, אנחנו לא בגלות שצריכים למצוא חן בעיני הפריץ, אבל אני כן מצפה ממך שתעשי עבודה מקצועית ותבקשי נתונים שישוו מה קורה במעונות היום לעומת מה שהיה בתקופה המקבילה אשתקד", אמר אשר וחשף כי "בבני ברק לבד המעונות עומדים על תפוסה בשיעור של 60-70% בלבד" בזמן שבשנים עברו היו מאבקים על כל מקום במעון, וזה עוד לפני שהגיזרה נכנסה לתוקף".

הוא מתח ביקורת על הפגיעה הקשה שתמיט הגזירה על שוק התעסוקה של נשים חרדיות, "פתחתי בתקופתי כראש עיר מרכז הכוון מקצועי ענק שמטרתו הייתה לטייב את מקצועות הנשים החרדיות, בעבר היו רק מורות וגננות, אבל ב-10 שנים האחרונות יצאו נשים חרדיות לעבוד במשרות טובות ומכניסות, כיום יש מתכנתות, רואות חשבון, מרפאות בעיסוק ועוד שלל תחומי עיסוק איכותיים, את כל זה אתם הולכים להרוס".

הוא הדגיש: "כ-50% מהגברים יוצאים לעבוד בשוק התעסוקה, אבל רבים מקדישים את חייהם ללימוד התורה, ואל תחלמו שהאשה תבוא לבעל שלומד ותגיד לו שיעזוב את הכולל כי אין סידור לילדים, מי שלמדה בבית יעקב לא הולכת לעבוד בשביל קריירה, יש להן מטרה נעלית והיא לאפשר לבעל ללמוד, מה שיקרה זה שהנשים ילכו לעבוד בחצאי משרות, בעבודות פחות מפרנסות, וכל זה יהיה רשום על שמכם".

הוא הוסיף ופנה ישירות לשרה: "אין לכם אומץ לנסות לשנות דת ואמונה כשמדובר בערבים, הנה מנסור עבאס חסם לכם את חוק הקנאביס והודיע שיקבור אותו מיד אחרי הטרומית, למה אתם לא מנסים לשנות את זה? כי אתם מבינים שזה בלתי אפשרי, אז גם בציבור לומדי התורה לא תצליחו להנדס ולשנות אותו, חוץ מל.הציק סתם למשפחות ברוכות הילדים הללו רק בגלל אמונתם לא ייצא מזה שום דבר. קחו אומץ ודחו את הגזירה הזו לשנה הבאה, בזמן הזה נשב ונדבר".

לאחר מכן יצא ח"כ אשר להפגנת פורום תורתן אמונתן של נשות אברכים מהציונות הדתית שהקימו "מעון" בגן הורדים מול הכנסת כמחאה נגד גזירת המעונות. אשר אמר להם כי "הערבות בין לומדי התורה חשובה מאוד בעת מבחן כזו, לא ניתן לליברמן לשבור את רוחנו ולפגוע בלומדי התורה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בצרפת כבר הודיעו רשמית שהיא מדינה מוסלמית . בקרוב מאוד , גם ממשלת ישראל תאשר שגם היא כזאת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים